ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У 2017 найбільше джинсували Опоблок і Ляшко - моніторинг ІМІ

21.12.2017, 10:02

У 2017 році у всеукраїнській пресі і онлайн-виданнях кожна п’ята політична джинса була на замовлення Опозиційного блоку (20%). Серед лідерів також Радикальна партія і її лідер Олег Ляшко — 12% від загальної кількості політичної джинси.

Такими є результати дослідження ІМІ на предмет дотримання журналістських стандартів та наявності матеріалів з ознаками замовлення у десяти популярних інтернет-виданнях («Українська правда», «Ліга», УНІАН, Укрінформ, «Корреспондент», 112 канал, LB.ua, «Страна.ua», «Обозреватель» і «Цензор.нет») та шести друкованих виданнях («Вести», «Сегодня», «КП в Украине», «Факти», «Дзеркало тижня» та «Новое время»), що проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Найбільше розміщували замовних матеріалів протягом року онлайн-видання «Обозреватель» та УНІАН, а серед друкованих — газета «Сегодня», яка маркує рекламу з порушенням законодавства.

Співвідношення політичної та комерційної джинси за підсумками року в онлайн-ЗМІ склало 86% до 14% зі значною перевагою політичної. У друкованих ЗМІ зберігається паритет: 50% політичної і стільки ж комерційної.

Найвищий рівень замовних матеріалів в онлайн-ЗМІ зафіксований у першому кварталі 2017 року — 99 матеріалів за тиждень у десяти ЗМІ, тоді як найнижчий — у четвертому кварталі — 58 матеріалів. У друкованих ЗМІ, навпаки, найнижчі показники зафіксовані у першому кварталі, а найвищі — у другому.

«Загалом рівень матеріалів з ознаками замовлення знаходиться на сталому рівні з певними коливаннями відповідно до політичної активності в країні. Рівень політичної джинси переважно залежить від порядку денного парламенту: якщо розглядаються важливі законопроекти — рівень джинси зростає, якщо ні — то спадає. Тому риторика джинси наразі відображає позицію певної партії стосовно підтримки чи непідтримки певного законопроекту, наприклад медичної, судової чи освітньої реформ. Переважно це стосується реформ: медичної, судової, освіти», — зазначає експертка ІМІ Олена Голуб.

Щодо журналістських стандартів, то за 2017 рік в онлайн-ЗМІ найчастіше порушували стандарти балансу та достовірності: приблизно 12% матеріалів тут є незбалансованими та недостовірними. Відокремлення фактів від коментарів  у середньому порушено в 9% новин.

Друковані ЗМІ найчастіше порушують стандарт достовірності — у 26% матеріалів. Стандарти балансу та відокремлення фактів від коментарів порушено в середньому у 18% матеріалів.

Лідерами з дотримання журналістських стандартів стали є видання «Ліга», Укрінформ та «Українська правда».

Детальніше з методологіями моніторингу джинси та журналістських стандартів можна ознайомитись на сайті ІМІ.

Liked the article?
Help us be even more cool!