IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

15

56

2

13

Незалежна медійна рада знайшла мову ворожнечі у замовному сюжеті на одеських телеканалах

Фото – detector.media

Незалежна медійна рада вважає, що сюжети про Аднана Ківана, показані одеськими телеканалами А1 і Gnews (ТОВ “ТРК “Андсер” та ТОВ “ТРК “Міський телеканал”), містять ознаки замовності та порушили заборону на використання телеканалів для поширення мови ворожнечі. Відповідний висновок Незалежна медійна рада оприлюднила 13 лютого, повідомляє “Детектор медіа”.

У вересні 2017 року на одеських телеканалах транслювалися сюжети, основним героєм яких став бізнесмен сирійського походження Аднан Ківан. Автори сюжету подали біографію Ківана, починаючи з його студентських років. Так, за їхнім твердженням кар’єра Ківана почалася з допомоги “ворью”, з яким Ківан “ещё будучи студентом вошел в долю”. Далі він “знаходить” гроші в арабських інвестиційних фондах, де умовою фінансування є демонстрація мусульманської набожності та фінансування “кого скажут”. Таке фінансування має призвести до експансії – спочатку економічної, потім політичної та релігійної. Зазначається, що гроші належать ваххабітам, “желающим переустроить весь мир по законам шариата”, а сам Ківан почав інформаційний джихад в Одесі.

Далі в розповіді стверджується, що “клан Ківанів” контролював низку бізнесових сфер (“нелегальная нефть, оружие, наркотики, контрабандные товары”), а також готував підґрунтя для революції в Сирії після приходу Башара аль-Асада до влади. “Террористическая организация “ИГИЛ”, запрещённая во всех странах, – вот что связывает Аднана Кивана и богатых финансистов с Востока”, – ця фраза лунає в ефірі; після цього зелений прапор компанії Ківана Kadorr Group пов’язують із пропагандою радикального ісламу. Окремо його називають “радикальным ваххабитом”, діяльність якого є “демонтажем основ украинского государства и построением в Одессе личной империи Kadorr Group”, та “презирающим всех и вся смотрящим с Востока”.

Незалежна медійна рада, розглянувши цей сюжет на запит Нацради з питань телебачення і радіомовлення, віднайшла в ньому порушення заборони на використання телерадіоорганізації для розпалювання ворожнечі. Твердження в рамках сюжету були спрямовані винятково на емоції глядача, на те, щоби посіяти у глядачеві страх виникнення загрозливих ситуацій, пов’язаних з воєнізованим насильством, у його/її місцевості. Понад те, автори сюжету апелювали до ототожнення терористів з Ісламської держави з ваххабізмом, спрямовували думку глядача до того, що й Ківан належить до цієї релігійної меншини, а отже, поводитиметься так, як поводиться Ісламська держава.

Також автори не зважали на наявність професійних стандартів журналістики: не наводили належних фактів для підтвердження тез про зв’язки пана Ківана з Саудівською Аравією, ваххабітами чи представниками Ісламської держави; не було надано можливості висловитися особам, що мають іншу точку зору щодо діяльності пана Ківана; не відокремлювалися факти та оцінні судження авторів. Така кількість порушень може свідчити про замовний характер сюжету та його використання задля чорного піару проти бізнесмена.

Ще Новини