ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Хмельницькі медіа найчастіше пишуть про надзвичайні події, ДТП та кримінал

26.07.2023, 09:28
Альона Береза

В умовах повномасштабного вторгнення хмельницькі медіа не збавляють темпів та продовжують працювати. За робочий тиждень загалом розміщується від чотирьох десятків до майже сотні новин. Найчастіше про надзвичайні події, ДТП, кримінальні провадження та судові вироки. Опісля цієї тематики регіональні медіа найбільше висвітлюють повномасштабну війну та горе, яке вона приносить, а також життя внутрішньо переміщених осіб та волонтерську діяльність на території Хмельниччини.

Мінімоніторинг

Представники ІМІ з 12 до 16 червня включно провели моніторинг регіональних новин. Під нього потрапило п’ять онлайн-медіа: "Є новини", "Всім", Незалежний громадський портал, "Поділля News" та XM-Інсайд. Загалом у цей проміжок часу медіа розмістили 320 новин.

Під час повномасштабного вторгнення тематика новин у медіа Хмельниччини не дуже змінилась, окрім того, що вони стали активно висвітлювати війну, проблеми та історії внутрішньо переміщених осіб, пошкодження на території області внаслідок ворожих обстрілів та волонтерство. Однак усе одно першу сходинку посідають новини про надзвичайні події, дорожньо-транспортні пригоди та кримінал. Ця специфіка пояснюється тим, що медіа отримують інформацію від пресслужб компетентних органів та висвітлюють її. Йдеться про 29% усіх новин (98 новин із 320). Навколовоєнна тематика в новинному просторі займає 21%, а це 68 новин із 320 досліджених. Ці дві тематики загалом займають 50% усього новинного контенту п'яти видань.

До прикладу, сайт "Є" щодня розміщує втрати ворога на ранок. Це, по суті, інформація Генерального штабу Збройних Сил України, яку подають усі медіа та публічні особи, однак це медіа на регіональному рівні вирішило подавати цю інформацію і робить це регулярно. Щоправда, охоплення цього матеріалу, порівняно з іншим контентом, не перевищує 850 переглядів у моніторинговий тиждень. Для порівняння: прогноз погоди на тиждень переглядають майже 2 тисячі читачів.

Більшість видань, а це три з п'ятьох, регулярно розміщують інформацію про втрати на війні захисників із Хмельниччини та прощання з ними. Це сайт "Є", "Всім" та Незалежний громадський портал.

Третю сходинку посідають новини про діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування. Загалом це 77 новин, або ж 24%. Деякі з цих новин дуже схожі на ті, висвітлення яких фінансується самими ж органами влади. До прикладу, це новини Хмельницької ОВА, Хмельницької АЕС, Служби доріг тощо. Також були з ознаками замовності від народних депутатів та від їхніх благодійних фондів.

На цьому тижні Незалежний громадський портал писав чотири рази інформацію про діяльність, активності та волонтерство Хмельницької АЕС, зокрема розміщував звернення генерального директора ВП "Хмельницька АЕС" Андрія Козюри. Також це видання досить цікаво згадало про підрив дамби та Каховської ГЕС, подавши це через те, що сказав нардеп про продовольчу безпеку, в матеріалі "Катастрофічні наслідки підриву Каховської ГЕС: нардеп назвав ключові дії для збереження продовольчої безпеки". Цей матеріал має ознаки замовності та не містить жодного маркування.

Три видання розмістили в себе матеріал про діяльність благодійного фонду, однак по-різному подали цю інформацію. "Всім" промаркувало цю новину як інформацію від "пресслужби благодійного фонду", тобто неналежно промаркувало цю рекламу. Поряд з тим Незалежний громадський портал узагалі не промаркував таку інформацію.

ХМ-Інсайд регулярно розміщувало інформацію про діяльність Хмельницької обласної військової адміністрації. До прикладу, новина про створення Координаційного центру підтримки цивільного населення та про обрання переможців військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура").

Медіа на постійній основі продовжують писати про погоду, деякі про спорт. Серед тем, які висвітлювались, є також релігійна тема. Медіа висвітлювали інформацію перехід релігійних громад та парафій до ПЦУ, а також про відмови від такого переходу. Інтерес до неї в медійників не згасає після ситуації з побиттям військового в центральному соборі УПЦ МП, релігійна громада якого наразі перейшла до ПЦУ. Надзвичайно малий відсоток у медійному полі цього разу займає тема здоров’я та медицини.

Якщо ж говорити про позитивну практику, то вона простежується у двох виданнях. Сайт "Є" на регулярній основі моніторить закупівлі та аукціони на Хмельниччині та дає інформацію про них, а також час від часу розміщує матеріали про поширення фейків, зокрема які стосуються Хмельниччини. Фішка онлайн-видання "Всім" – створення інфографік, рейтингів та переліків. Так, до прикладу, воно підготувало матеріали з інфографіками "Скільки заробляють хмельничани в доларах? Порівняли дані за 13 років (ІНФОГРАФІКА)", "Безоплатні медичні послуги: зібрали перелік для хмельничан і переселенців (ІНФОГРАФІКА)", а також запропонувало рейтинг сімейних лікарів за кількістю підписантів декларацій у матеріалі "У кого найбільше пацієнтів? Склали рейтинг сімейних лікарів Хмельницького".

Рекламу розміщуємо, але не завжди маркуємо

Ринок реклами потихеньку починає відроджуватись, і вона почала з’являтися на порталах регіональних медійників. Почала з’являтися, однак не завжди маркуватися або маркуватися на свій смак і вигляд.

На порталі видання "Є" в моніторинговий період було розміщено лише одну рекламу, і вона була належним чином промаркована. Що, на жаль, не скажеш про сайт "Всім новини". В моніторинговий період тут було розміщено шість рекламних матеріалів з маркуванням "новини компаній", "пресслужба благодійного фонду" та "партнерський проєкт". Щодо "новини компаній", то на сайті взагалі є окремий розділ з такою назвою. Водночас детального опису, що саме означають ці позначення, на сайті немає, що свідчить про неналежне маркування реклами.

Незалежний громадський портал у моніторинговий період розмістив у себе аж п'ять рекламних матеріалів – один про девайс, усі інші мають ознаки політичної реклами, адже стосуються діяльності народних депутатів від Хмельниччини, діяльності благодійного фонду, що має стосунок до народного депутата та діяльності обласної адміністрації. Всі вони не містять жодного маркування.

"Поділля news" у цей період розмістило в себе чотири новини з ознаками замовності, зокрема джинсу та одну рекламу онлайн-казино. Остання була без належних маркувань теж. Щодо новин з ознакою замовності, то вона стосувалася волонтерства народного депутата, діяльності благодійного фонду, рекламу якого розміщували й інші медіа, а також реклами газопостачального підприємства. З цікавого та неформатного: це медіа розміщує новини від читачів. До прикладу, новини під назвою "Каналізаційні шахти біля новобудов у Хмельницькому руйнують пішохідні зони" та "На даху гаража у Хмельницькому помітили кондиціонер".

ХМ-Інсайд із 12 по 16 червня в себе розмістив чотири новини з ознаками реклами, дві з яких належно промарковано. Йдеться про новину "Літній відпочинок для дітей військових організували благодійники на Хмельниччині" щодо діяльності благодійного фонду (новина, яку не промаркували інші медійники) та новину "За доставку газу споживачі боргують 33 млн грн: "Хмельницькгаз" просить до 20 червня розрахуватися" від газопостачального підприємства. Водночас медіа двічі висвітлювало діяльність обласної адміністрації та жодним чином не промаркувало ці новини, однак ще з минулого року має співпрацю щодо висвітлення діяльності цього державного органу. Вище вже додано матеріали, про які йдеться.

Замість висновків

Регіональні медіа на Хмельниччині хоч і працюють у дещо важких умовах, однак намагаються не збавляти темпів та оперативно доносити інформацію до своїх читачів. Про це свідчить кількість новин, які вони розмістили в межах робочого тижня – від майже сорока до сотні. Також про відродження активної діяльності свідчать новинні матеріали, які почали з’являтись у стрічках видань, що потрапили під моніторинг. І це теж непоганий знак, адже медіа потрібно якось виживати в умовах повномасштабного вторгнення. Однак негативною є тенденція з маркуванням цієї реклами, адже лише невелика кількість видань належно маркує ці матеріали, частина маркує на свій смак, а частина взагалі не вважає за потрібне це робити.

Якщо говорити про загальні рекомендації, то регіональним медіа на Хмельниччині варто було б звернути увагу на контент, який вони поширюють, то розширити його види – від новин до якісніших аналітичних матеріалів, репортажів чи інтерв’ю. Таких матеріалів у моніторинговий період було дуже мало. Також варто почати працювати за стандартами, не забувати про баланс думок і точок зору та, нарешті, відповідно до чинного законодавства почати належно маркувати рекламу, а не вигадувати різні інтерпретації чи взагалі уникати цього маркування.

Альона Береза, регіональна представниця Інституту масової інформації в Хмельницькій області

Liked the article?
Help us be even more cool!