ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Екологічна тема важлива, але поки неактуальна - ЗМІ Вінниці

10.10.2016, 13:32

Ми настільки захоплені політикою, що інколи забуваємо у якому середовищі ми живемо. Чи часто ми задаємо собі питання, що нас оточує, чим дихаємо, що їмо, що п’ємо? Якщо так, то де ми беремо цю інформацію? Враховуючи зайнятість сучасної людини, залежність від «готової інформації» ми маємо її брати із засобів масової інформації чи соціальних мереж. Наскільки тема екології є популярною серед ЗМІ вирішили перевірити представники Інституту масової інформації у 9 областях України, у тому числі у Вінниці.

Цього разу у «місті над Бугом» для аналізу було обрано  матеріали, які були розміщені у стрічці новин чотирьох популярних вінницьких інтернет-видань: «20Хвилин» (http://vn.20minut.ua/), «Вінниця.Info» (http://www.vinnitsa.info/), «Vlasno.Info» (http://vlasno.info/) та «Моя Вінниця» (http://www.myvin.com.ua). В основу моніторингу потрапили перші 200 новин із кожного видання з 12 по 23 вересня 2016 року. Всього було проаналізовано 800 матеріалів серед яких лише 16 (2%) були присвячені  проблемам екології!

Про що ж писали вінницькі сайти?  

Найпопулярнішою темою була переробка сміття – 6 матеріалів. Основний інформпривід – запуск лінії сортирування сміття у Вінниці (На Вінниччині за 4,5 мільйони збудують лінію для сортування сміття), вивіз сміття зі Львова до Миколаєва та інших міст (ЛЬВІВ ТА МИКОЛАЇВ ОБМІНЯЮТЬСЯ СМІТТЯМ, МЕР МИКОЛАЄВА ПЕРЕДУМАВ ЗАБИРАТИ СМІТТЯ ЗІ ЛЬВОВА, ) (до речі, на сьогодні ця тема досі залишається актуальною) .

Другою за популярністю була тема охорони навколишнього середовища та відновлення/створення рекреаційних місць в місті – 4 матеріали. Онлайн ЗМІ в основному говорили про створення нових «зелених» зон  (парків, скверів) у місті (ВЖЕ ДВА МІСТА ВІДМОВИЛИСЬ ПРИЙМАТИ СМІТТЯ ЗІ ЛЬВОВА),  очищення місцевих водойм (Вінничани просять відновити Озеро Миру біля храму баптистів на Максимовича), про проблеми із мором риби (На Вінниччині у водосховищі масово дохне риба) та падінням рівня води (У ЛАДИЖИНСЬКОМУ ВОДОСХОВИЩІ КРИТИЧНО НИЗЬКИЙ РІВЕНЬ ПРИПЛИВУ ВОДИ)  .

Впровадженню альтернативних джерел енергії було присвячено лише 2 матеріали. Достатньо цікавими був репортаж про розробку студентами Вінницького національного технічного університету сонячного колектора (Студенти - вінничани створили бюджетну модель сонячного колектора) та новина про відкриття у Калинівському районі сонячної електростанції (В Калинівському районі введено в експлуатацію сонячні електростанції). Також у двох матеріалах говорили про  впровадження енергозберігаючих технологій освітлення (У Вінниці на Барському шосе встановили понад 100 нових світильників). Мова йшла про заміну традиційних ламп вуличного освітлення на світлодіодні (Цього року на вулицях Вінниці вже облаштували близько півтисячі світлодіодних світильників. Перелік вулиць).

По одному матеріалу було присвячено відновленню зрошувальної системи («У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ ПОЧНЕТЬСЯ ВІДНОВЛЕННЯ ЗРОШУВАЛЬНИХ СИСЕМ», — МІНІСТР ЕКОЛОГІЇ ) та запуску у місті екологічного транспорту (таксі Uber, яке буде працювати з використанням електромобілів) (Uber по-вінницьки: скоро у місті запрацює екологічно чисте таксі).

Хто більше всіх писав про екологію?

Найбільше матеріалів на екологічну тематику було на сайті «Vlasno.Info» - 7, 4 з яких було присвячено проблемам переробки сміття у Вінниці та Львові, по одному падінню рівня води у водоймах, створенню нових скверів та відновленню зрошувальної системи.

По 3 матеріали було на сайтах «20Хвилин», «Вінниця.Info» та «Моя Вінниця». «20Хвилин» були зосереджені на темах створення «зелених» зон на місці смітника, відновлення замуленого та засміченого озера, запуску екологічно чистого таксі.

«Вінниця.Info» писала про запуск нової лінії сортирування сміття, впровадження енергозберігаючих технологій освітлення та мору риби. «Моя Вінниця» - про альтернативні джерела енергії та енергофективне освітлення.

На «20Хвилинах» матеріали подавались у вигляді репортажів, з великою кількістю світлин, а також історією питання.  «Вінниця.Info», «Vlasno.Info»  та «Моя Вінниця» подавала більше новин про події.

Звідки ЗМІ брали інформацію для матеріалів?

В основному джерелами інформації не були самі ЗМІ - у більшості випадків, джерелами інформації є державні органи влади та місцевого самоврядування, комерційні структури, громадські організації, інші ЗМІ (як було з матеріалами про транспортування сміття зі Львова до інших міст). Найбільше авторських матеріалів (3 матеріали) було на сайті «20Хвилин».

 

Замість висновків

Поки рано говорити про причини того, чому ЗМІ замало пишуть про екологію. Але фактом є те, що екологічна тематика у вінницьких Інтернет ЗМІ не є популярною. У більшості випадків матеріали мали формальний характер та подавались у вигляді новин. Була констатація певного факту без особливого поглиблення у проблематику. На думку автора, низький інтерес до проблем екології з боку онлайн медіа обумовлений низьким соціальним запитом та малою кількістю інформаційних приводів різних зацікавлених сторін.

 

Що робити?

По-перше, хочеться звернутися до громадських організацій, які опікуються екологією та екологів-активістів, щоб вони почали активніше формувати попит журналістів на тему через проведення різного роду медіа заходів, допомогу журналістам в опановуванні нюансів екологічної проблематики, стати їх радниками. По-друге, без влади буде дуже важко розкрутити тему, будь-яку, особливо екологічну. Екологія – тема «слизька», тому від правильності та знання справи залежить відкритість чиновників, і як об’єктів, так і суб’єктів матеріалів. Головна мета – зберегти та відновити життєвий простір людини. По-третє, вплив ЗМІ на суспільство є достатньо високим, тому є побажання до журналістів. Збільшуйте кількість матеріалів про екологію! Візьміть на себе місію просвітництва. Бо більшість проблем є результатом необізнаності і незнання люди про причини та наслідки різного роду процеси.

Зрозуміло, що завтра зміни не наступлять, але крапля каміння точить…

Сергій Бондаренко, регіональний представник ІМІ у Вінницькій області
Фото - зі сторінки Миколи Чечоткіна у соцмережі Facebook
 
Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні
Liked the article?
Help us be even more cool!