Російська армія активно використовує пропагандистські прийоми для створення ілюзії успіхів на фронті, зокрема на Донеччині та в районі Куп’янська. Про це в ефірі Громадського радіо, яке слухала представниця Інституту масової інформації Валентина Троян, розповів журналіст Олександр Качура.
За його словами, у Донецькій області окупанти вдаються до тактики “прапоровтика”: заходять у населений пункт, фотографуються з прапором і заявляють про його “захоплення”.
“Вони приходять у якийсь населений пункт, фоткаються зі своїм прапором, показують, що вони тут усередині, потім їх знищує дрон. Але у своїх зведеннях вони подають, що окупували населений пункт”, – пояснив він.
Олександр Качура додав, що утримати позиції росіянам часто не вдається: через два-три тижні вони змушені відступати.
Ще один напрям пропаганди стосується Куп’янська. Російські ресурси поширюють заяви, що війська нібито контролюють дві третини міста – близько 5600 з 8700 будівель.
Насправді, за словами журналіста, тривають запеклі бої в північній частині міста, і про повний контроль такої кількості будівель не йдеться.
“Зараз у Куп’янську на північній частині йдуть інтенсивні міські бої, і про якийсь певний контроль такої кількості будівель не йдеться”, – уточнив він.
Нагадаємо, у серпні 2025 року журналіст Олександр Качура розповів, що російська пропаганда на Донеччині працює не лише через Telegram чи інші соціальні мережі, але й через теле- та радіопростір – окупаційні радіостанції й телеканали почали краще ловити на прифронтових територіях.