ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

З початку року найбільше витратили на рекламу у Facebook Порошенко, Шустер та Тищенко – "Чесно"

20.08.2020, 13:41
Фото – tobias-dziuba.de
Фото – tobias-dziuba.de

Протягом семи місяців 2020 року українські сторінки у Facebook витратили на рекламу, пов'язану із соціальними питаннями, виборами або політикою, понад 1,1 мільйона доларів (близько 30 мільйонів гривень). 

Про це йдеться в дослідженні руху "Чесно", оприлюдненому 20 серпня.

Як ідеться в дослідженні, частина витрат припадає на офіційні сторінки політичних партій чи політиків, а частково політиків рекламують приховано, ховаючись за абстрактними назвами. Деякі сторінки – це або медіа, або ті, хто маскується під медіа.

Перші три місця з-поміж усіх сторінок посідають Петро Порошенко (52,3 тисячі доларів), програма “Шустер LIVE” (39 тисяч) та нардеп Микола Тищенко (20,7 тисячі).

Серед політичних партій найбільше витрачали Українська галицька партія, Партія Шарія та ЄС. Водночас найбільше негативної реклами було проти таких політиків і партій: “Слуга народу” й Володимир Зеленський, Максим Бужанський та Борис Філатов.

З-поміж українських медіа, повідомляє "Чесно", традиційно на рекламу в соцмережах чимало витрачає видання "Обозреватель" – майже 16,5 тисячі доларів у січні-липні 2020 року. Видання, згідно з дослідженням, поширює позитивні дописи й заяви Петра Порошенка, Олександра Бродського, Миколи Томенка, а також критичні публікації проти Володимира Зеленського й деяких представників партії "Слуга народу". Найчастіше ж видання розміщує негативні дописи Павла Фукса.

До топ-20 входять кілька сторінок з нейтральними назвами, які рекламують нардепа від ОПЗЖ Віктора Медведчука, а саме "Все гарно в Україні" (понад 10 тисяч доларів), "Політичні війни" (майже 10 тисяч доларів). Обидві ці сторінки є частиною мережі сторінок, які поширюють дописи про Віктора Медведчука ("Вільний Донбас" та "Економічні війни") і з 2019 року витратили на рекламу понад 47 тисяч доларів.

Оплачували ці пости "Центр дослідження громадської думки" та "Центр соціальних медіа й аналітики "Політичні війни". Жодної з цих організацій, за даними держреєстрів, не існує.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!