ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Юрист ІМІ розповів в Одесі про права і обов'язки журналістів на виборах

21.05.2014, 16:02

Юрист Інституту масової інформації Роман Головенко розповів учасникам тренінгу «Журналіст і вибори» в Одесі про основні права та обов’язки журналістів і ЗМІ напередодні і в день виборів.

Юрист окреслив статус журналіста в період виборів: «Журналісти і ЗМІ не є самостійними cуб’єктами виборчого процесу, тому вони не мають можливості, наприклад, оскаржити діяння повноцінного суб’єкта виборів (виборчої комісії, кандидатів, партій, які їх висунули, спостерігачів, виборців)». Згідно законодавством, як каже юрист, виборчі комісії, органи влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані в межах своїх повноважень і компетенції надавати представникам засобів масової інформації необхідні їм відомості щодо підготовки та проведення виборів.

Серед документів, які підтверджують статус журналіста, є: редакційне посвідчення; посвідчення журналіста, видане Національною спілкою журналістів України (НСЖУ) чи іншими професійними спілками (наприклад, НМПУ). На цих документах мають бути як мінімум фото, печатка, підпис керівника.

Роман Головенко нагадав, що Закон України «Про інформацію» (ст. 25) закріплює за журналістом право здійснювати аудіо- та відеозаписи із застосуванням необхідних технічних засобів при виконанні ним професійних обов'язків.

Представникам ЗМІ також гарантується безперешкодний доступ на всі публічні заходи, пов'язані з виборами, в т.ч. на засідання виборчих комісій та на виборчі дільниці у день виборів та в день повторного голосування. «Проте на одній дільниці може бути не більше двох представників з одного ЗМІ. А якщо представник медіа неправомірно перешкоджає роботі виборчої комісії, то ця комісія може прийняти мотивоване рішення про позбавлення права журналіста бути присутнім на засіданні», — зазначив Головенко.

Юрист також нагадав, що згідно законодавства, ЗМІ мають збалансовано висвітлювати коментарі всіх партій - суб’єктів виборчого процесу та кандидатів на пост Президента України щодо подій, пов’язаних із виборами. А політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів і означена як така.

«Основні принципи висвітлення інформації напередодні виборів: достовірність (наявність достатнього підтвердження інфи джерелами та посилань на них у матеріалі); неупередженість (ставлення журналіста до політика не має відображатись в матеріалі); повнота представлення фактів (представлено всі важливі аспекти); точність інформації (кожен аспект подано адекватно реальності); об’єктивність», — розповів Роман Головенко.

Навчання для журналістів відбувається в рамках проекту за підтримки проекту «Українського медійного проекту» (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні.

Більше про права журналістів на виборах читайте за посиланням.

Liked the article?
Help us be even more cool!