ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Юлія Мостова назвала маніпуляцією вкид у ЗМІ заяви про відставку Богдана

02.08.2019, 17:46

Головний редактор тижневика “Дзеркало тижня. Україна” Юлія Мостова вважає джерелом маніпуляції, а не джерелом інформації того, хто “вкинув” у ЗМІ заяву про відставку голови Офісу Президента України Андрія Богдана, повідомляє “Детектор медіа”.

Раніше “Дзеркало тижня” повідомило, що інформацію про відставку Андрія Богдана “як інсайд поширив заступник голови ОП Кирило Тимошенко” (сам Кирило Тимошенко це заперечив “Детектору медіа”). 

На запитання, чому видання назвало ім’я джерела інформації, Юлія Мостова наголосила: “Я не вважаю, що це джерело інформації. Це – джерело маніпуляції. Звичайно, він – стрілочник. Але їхні імена мають люди знати. Люди, яких цікавлять факти, а не емоції”.

Вона зауважила, що на її пам’яті “це вперше, коли фейкові новини подаються не через якісь ліві акаунти, а коли дискредитується ціла низка засобів масової інформації, які мають репутацію “максимально екологічно чистих”.

Також Мостова додала, що “Дзеркало тижня” перед оприлюдненням інформації про відставку голови ОПУ не перевіряло інформацію, бо довіряло агентству “Інтерфакс-Україна”. “Ми довіряємо цій агенції. І мені надзвичайно прикро, що ця особа дозволила собі свідомо використати поважну агенцію, передаючи таку інформацію”, – сказала вона.

Головна редакторка “Української правди” Севгіль Мусаєва розповіла, що їм вдалося перевірити інформацію про відставку в двох джерел з ОПУ. Вона підтвердила, що їх співрозмовник міг володіти цією інформацією, бо працює в Офісі президента України.

За словами Мусаєвої, згодом виявилося, що інформацію про нібито відставку Андрія Богдана всім виданням, а саме: “Українській правді”, Інтерфаксу-Україна, Новому времени та “Дзеркалу тижня”, надав один співрозмовник. Вона уточнила, що копію фото всім виданням надіслала одна особа.

На запитання щодо причин вкиду цієї інформації Мусаєва зазначила, що їй “не до кінця зрозумілі мотиви”. Вона додала, що, за словами співрозмовників, проти Андрія Богдана нібито готується інформаційна кампанія (пов'язана з вимогою США про очищення влади), “тому він таким чином хотів показати, що не боїться цього”.

Юлія Мостова на це запитання зазначила: “Важко зрозуміти логіку непрофесіоналів. Я не знаю, із чим це пов’язано. Це надзвичайно безвідповідально щодо світу фактів, який намагаються повністю замінити світом емоцій і королювати в ньому”.

Співрозмовники “Детектора медіа” вважають, що медіа виявилися ошуканими в цій ситуації тому, що Кирило Тимошенко, якого називають джерелом цієї інформації, є людиною, наближеною саме до Андрія Богдана, тому в медіа не виникло сумнівів щодо достовірності наданої ним інформації.

Нагадаємо, 1 серпня Інтерфакс-Україна повідомив, що глава Офісу президента України Андрій Богдан нібито написав заяву про звільнення з посади за власним бажанням. При цьому в розпорядженні журналістки Нового времени Христини Бердинських з’явилася начебто заява Андрія Богдана. Водночас телеканал “Наш.Максі-ТВ” повідомив, що замглави Офісу президента Руслан Рябошапка спростував інформацію про відставку Богдана.

Журналістка Нового времени Крістіна Бердинських повідомила, що фотографію нібито заяви Андрія Богдана про відставку отримала від офіційної особи в ОПУ. Вона також сказала: “Із ситуацією з Богданом, його відставкою або не відставкою, очевидно, що немає нічого хорошого. Це прикол і стьоб над традиційними медіа, а також введення в оману виборців. Демонстрація їм, що не вірте нікому, тільки нашому телеграму та інстаграму. Постправда в чистому її прояві”.

2 серпня Інтерфакс-Україна повідомив, що новина про нібито відставку глави ОП Андрія Богдана “анулюється”. Генеральний директор Інтерфакс-Україна Олександр Мартиненко відмовився коментувати “Детектору медіа” ситуацію з публікацією цієї новини. На запитання про кількість джерел, у яких перевірили інформацію про відставку глави ОПУ він заявив: “Це наша внутрішня редакційна справа”.

Видання “Дзеркало тижня. Україна” написало, що інформацію про відставку Андрія Богдана “як інсайд поширив заступник голови ОП Кирило Тимошенко”. Кирило Тимошенко заперечив “Детектору медіа”, що він був джерелом інформації про нібито відставку голови ОПУ Андрія Богдана.

Президент України Володимир Зеленський 2 серпня повідомив, що Андрій Богдан дійсно написав заяву про звільнення. Він пояснив, що з командою про це “домовилися з самого початку”.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!