
Залишати TikTok для обраних історій, поєднувати емоцію та інформацію, прагнути до простих і коротких речень, а також тримати інтригу до кінця. Це лише кілька порад з ведення TikTok для медіа, якими поділилася продюсерка соцмереж Радіо Свобода Ангеліна Ломакіна на тренінгу регіонального хабу Інституту масової інформації “Медіабаза Черкаси”.
Як обрати контент
За словами Ангеліни, перш ніж медіа йти в TikTok, варто розуміти не лише як функціонує платформа, а й хто є вашою аудиторією. І що вужче вдасться сегментуватися на “своїх людей”, то краще.
“Суто суспільно-політичні, політичні чи, наприклад, медіа про музику мають більший успіх залетіти в соцмережах. Тому що соцмережам легше цей контент комусь рекламувати. Стандартним же медіа може бути важче, адже часто доводиться публікувати різний за тематикою контент, і це платформу “збиває з пантелику” щодо того, як алгоритмам його рекомендувати”, – ділиться Ангеліна Ломакіна.
Серед іншого варто подумати про те, що медіа може дати своїй аудиторії і який зі свого контенту публікуватиме в TikTok. Адже одна з найбільших помилок – заливати на платформу відео в тому самому форматі, що й в інші соціальні мережі, не адаптуючи його за сенсом і формою.
“Коли ми робимо контент і нам він здається вже класним, то для того, щоб він зайшов у соцмережах, потрібно з ним “попрацювати”. Не досить просто вирізати шматок і залити. І не кожен контент потрібно публікувати в соцмережі”, – говорить експертка.
Ангеліна Ломакіна радить медійникам залишити ТikTok лише для обраних історій та не забувати про додану вартість до кожної з них. Зокрема, адаптувати можна:
- екстраординарні новини;
- аналітичні матеріали та новини;
- розслідування;
- шокувальні чи емоційні репортажі;
- історії людей;
- відкриття та винаходи.
Щодо типів відео в TikTok, які працюють для медіа, експертка виокремлює декілька.

“Емоція та інформація – це успіх. Особливо якщо відео викликатиме ще й реакцію. Необов’язково негативну”, – ділиться Ангеліна.
Як написати сценарій
Для того щоб відео було цікавим аудиторії, потрібно наперед ретельно прописати його сценарій. Не досить просто вирізати частину з відео з YouTube (якщо не йдеться про якийсь емоційний фрагмент) чи начитати на камеру шматок зі статті. Адже для TikTok варто подавати інформацію коротко та простими реченнями, додавати емоційну складову й за можливості гумор. А також – намагатися тримати інтригу до кінця, водночас виносячи наперед “найяскравіше”.

“Зазвичай спочатку я просто розписую фактаж, який у мене є. Потім коротко виписую його в просту мову та намагаюся зрозуміти, що в цьому фактажі основне. Це основне бажано винести наперед. Можна пожартувати, якщо це можливо, – ділиться Ангеліна. – Але потрібно й тримати інтригу до кінця та приберегти деякі факти”.
Починати відео краще з “хука” (від англ. hook – гачок) – фрази, яка емоційно зачепить глядача. І саме про те, яким він буде, варто подумати найбільше. Зокрема, це може бути як емоційна цитата чи цікавий факт, так і питання на кшталт “а чи знали ви?”, “чи чули ви?” або ж фрази “що насправді сталося”, “факт, що змінить ваші уявлення про…”, “5 секунд – і ви розберетеся в темі …” тощо.
“Що конкретнішу ви даєте інформацію, то більше вона чіпляє. Заїжджені хуки можуть працювати гірше, наприклад такі, як “5 цікавих фактів про…”. Класно, коли у відео є хук, а далі йде емоційний синхрон, – зазначає Ангеліна Ломакіна. – Наприкінці ж варто давати якісь висновки, відповіді на питання чи прогнози”.
Яких помилок уникати
За словами експертки, часто люди не помічають, що роблять задовгі вступні слова. І це відсіює аудиторію ще в перші секунди перегляду. Крім цього, інколи відразу може бути незрозуміло, про що відео.
“Робіть максимально розмовний стиль у сценарію. Надиктуйте на телефон те, що ви написали, потім походіть і послухайте через 10–15 хвилин. Чи цікаво вам буде слухати? Що більше ви аналізуватимете себе, то кращими будуть ваші відео”, – радить Ангеліна Ломакіна.
Також експертка додає: у відео варто прибрати канцеляризми, абревіатури й пасивні конструкції. Загалом робити все, щоб глядачу було просто й цікаво дивитися.
“Оформлення теж важливе. Завдяки сталій айдентиці вас будуть впізнавати. Обов’язково має бути логотип, адже якщо ваше відео залетить, його точно “вкрадуть”. Також мають бути субтитри. А шрифтів бажано поєднувати не більш ніж два”, – радить експертка.
Анастасія Небога, есемемниця Медіабази Черкаси