WSJ: Китайське судно могло навмисно пошкодити кабель у Балтійському морі
Шведська поліція розслідує інцидент з обривом підводних кабелів у Балтійському морі як можливу диверсію, до якої може бути причетний екіпаж китайського судна Yi Peng 3.
Про це повідомляє “Детектор медіа” з посиланням на The Wall Street Journal.
Судно, завантажене російськими добривами, з минулого тижня перебуває під наглядом військових кораблів НАТО в міжнародних водах.
“Китайське комерційне судно протягом тижня було оточене європейськими військовими кораблями в міжнародних водах. Воно є центральним у розслідуванні підозрюваного саботажу, може стати резонансом у морському праві та посилити напруженість між Пекіном та європейськими столицями”, – йдеться в публікації.
За даними слідчих, китайське судно 15 листопада вийшло з російського порту Усть-Луга. Впродовж маршруту його якір перерізав два кабелі зв’язку: спершу між Швецією та Литвою, а згодом між Німеччиною та Фінляндією.
Офіційні особи заявили, що транспондер судна був вимкнений під час інциденту. Слідчі повідомили WSJ, що огляд ними якоря та корпусу показав пошкодження, спричинені перетягуванням та перерізанням троса.
На думку слідчих, екіпаж міг навмисно обірвати два кабелі, коли тягнув якір дном Балтійського моря понад 160 кілометрів.
Слідчі вважають, що капітан судна, громадянин Китаю, міг діяти за вказівкою російських спецслужб.
“Надзвичайно малоймовірно, що капітан не помітив би, як його корабель кинув і затягнув якір, втрачаючи швидкість годинами та перерізаючи кабелі на шляху”, – сказав WSJ європейський старший слідчий.
Аналітична компанія, що спеціалізується на міжнародних перевезеннях, повідомила виданню, що ймовірність випадкового затягування якоря “видається мінімальною”.
Кілька представників західних правоохоронних органів і розвідки заявили, що не вважають, що уряд Китаю причетний до інциденту, але підозрюють, що за саботажем стоять російські спецслужби.
Речниця МЗС Китаю Мао Нін підтвердила, що Пекін співпрацюватиме з усіма країнами для безпеки міжнародних підводних кабелів та іншої інфраструктури.
Шведська та німецька влада ведуть переговори з китайською компанією Ningbo Yipeng Shipping щодо отримання доступу до екіпажу та його допиту.
Судно Yi Peng 3 з 2019 до 2024 року працювало лише в китайських водах, однак пізніше змінило маршрут і почало перевозити російські вантажі, включно з вугіллям і добривами. Це підвищило увагу до його ролі в транспортних ланцюгах, пов’язаних з російським експортом.
Як повідомляв ІМІ, британська газета Financial Times заявила 20 листопада, що їй вдалося зв’язатися з представником китайської компанії, яка володіє судном. За даними FT, представник компанії повідомив, що китайська влада попросила їх допомогти в розслідуванні інциденту. Інших коментарів він не надав.
Що передувало
18 листопада фінська влада заявила про пошкодження підводного телекомунікаційного кабелю, який пролягає через Балтійське море між Фінляндією та Німеччиною.
Кабель C-Lion1, що був уведений в експлуатацію 2016 року, є єдиним у Фінляндії кабелем передання даних, який прокладений з північної країни безпосередньо до Центральної Європи. Довжина C-Lion1 становить 1173 км. Кабель пролягає між фінською столицею Гельсінкі та німецьким містом Росток.
Маршрут кабелю від Фінляндії до Німеччини пролягає поблизу двох газопроводів “Північний потік” між Росією та Німеччиною, що наразі не функціонують.
19 листопада влади Фінляндії та Німеччини заявили про ретельне спільне розслідування пошкодження телекомунікаційного кабелю в Балтійському морі.
20 листопада генеральна прокурорка Литви Ніда Грунскене розпочала досудове розслідування щодо пошкодження або розриву кабелю зв'язку між Литвою та Швецією, прокладеного дном Балтійського моря, за статтею “тероризм”.
Help us be even more cool!