ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В Україні запустили онлайн-платформу Nadiyno для допомоги з цифрової безпеки

08.11.2022, 16:02
Фото – Інтерньюз-Україна
Фото – Інтерньюз-Україна

У Києві 8 листопада ГО “Інтерньюз-Україна” презентувала безплатний інструмент підтримки українців із цифрової безпеки – онлайн-платформу Nadiyno

Ресурс покликаний підвищити цифрову грамотність і подолати актуальні онлайн-загрози громадян. У базі знань платформи – поради із захисту персональних даних і пристроїв, готові рішення в складних ситуаціях та перевірені актуальні рекомендації, повідомляється на сайті організації. 

Також користувачі зможуть отримати підтримку від операторів гарячої лінії та інших фахівців з цифрової безпеки – у чаті або через форму-звернення. Нині ресурс працює в тестовому режимі.

За словами менеджерки проєкту Катерини Цибенко, платформа стане відповіддю на цифрові виклики, які під час повномасштабної війни стали особливо помітними. “У жовтні 2022-го ми оцінили цифрові потреби українців. 64% опитаних потрапляли в кризові ситуації, пов'язані з онлайн-безпекою. Рівень цифрових навичок 53% респондентів виявився нижче середнього. А популярні месенджери – Viber, Telegram і Facebook Messenger – найменш захищені та не підходять для передачі чутливої інформації”, – зазначила вона.

Жителі тимчасово окупованих територій України також можуть звернутися по допомогу до фахівців Nadiyno. Окрім цього, на сайті є рекомендації, що стануть їм у пригоді. Наприклад, які месенджери варто обрати, як підготуватися до перевірки смартфона та уникнути прослуховування в окупації.

“На окупованих територіях не працюють українські мобільні оператори, а російські SIM-картки видають за паспортом. Небезпечно обговорювати військові чи політичні питання. Окупанти часто отримують доступ до пристроїв та акаунтів мешканців – вони можуть вести акаунти й робити фейкові дописи”, – зауважили експерти “Інтерньюз-Україна”.

“Ми опинилися в першій у світі кібервійні, де країна-агресор використовує технології, пропаганду, дезінформацію та цифрові інструменти як справжню зброю. Ворог не нехтує персональними даними, ставлячи під удар українців та їхню онлайн-безпеку. Тому ми підтримуємо інструменти з онлайн-безпеки, якими можуть скористатися наші громадяни. І чим якісніші вони, тим безпечнішим стає наш онлайн-простір та міцнішими й незламнішими – українці в цифровому середовищі”, – зазначила головна спеціалістка Директорату європейської та євроатлантичної інтеграції міністерства Ярослава Дьо.

Організація реалізує платформу в межах проєкту “Цифрова екстрена підтримка громадянського суспільства в Україні” за підтримки Міністерства закордонних справ, торгівлі та розвитку Канади (GAC) через eQualitie Inc. 

Інформаційними партнерами платформи стали Міністерство цифрової трансформації України та національний проєкт "Дія. Цифрова освіта”.

*Дослідження “Оцінка цифрових потреб” проведено в жовтні 2022 року й охоплювало 12 глибинних інтерв'ю та 1047 онлайн-опитувань. У дослідженні представлено чотири цільові аудиторії: представники медіа та ГО з неокупованих територій і ті, хто евакуювався на неокуповану територію; представники благодійних і волонтерських фондів чи ініціатив, які допомагають армії, навколовійськових організацій з неокупованих територій та ті, хто евакуювався на неокуповану територію; представники жіночих (зокрема об'єднань дружин / матерів військових чи ветеранів), правозахисних, громадських організацій будь-якого профілю, де керівники – жінки з неокупованих територій і ті, хто евакуювалися на неокуповану територію; жителі окупованих територій, з якими зберігся зв'язок або ті, хто нещодавно виїхав з окупованої території та має досвід проживання в окупації.

Liked the article?
Help us be even more cool!