ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

В Україні вийшов порадник про те, як ЗМІ дотримуватися гендерної рівності

05.05.2021, 17:58
Фото – facebook.com / OSCE.Ukraine.Projects
Фото – facebook.com / OSCE.Ukraine.Projects

В Україні вийшов порадник “Як наблизити свою редакцію та контент до гендерної чутливості”.

Про це повідомляється на офіційній фейсбук-сторінці Координатора проєктів ОБСЄ в Україні.

Над розробленням порадника працювала медіаконсультантка і тренерка з питань гендерної рівності та недискримінації, голова ГО “Асоціація “Жінки в медіа”, членкиня Комісії з журналістської етики Єлизавета Кузьменко. 

“Дискримінація на робочому місці, домашнє насильство, упереджене ставлення та втрачені можливості – дуже багато суспільних негараздів стається через гендерні стереотипи, в тому числі й ті, які з’явилися десь у неоліті. ЗМІ можуть або подовжувати цим стереотипам життя, підсилювати їх, або допомагати їх розвіяти та замінити сучасними уявленнями та ідеями, що базуються на поняттях рівності. Журналістам тепер легше буде переходити на “світлу сторону” за допомогою нового порадника, який містить багато корисних прикладів”, – йдеться в повідомленні.

У вступі порадника авторка зазначає, що медіа відіграють значну роль у формуванні й зміні суспільних норм та переконань і, зокрема, часто посилюють наявні стереотипи про жінок і чоловіків.

“У багатьох країнах стереотипам піддаються як чоловіки, так і жінки. Жінок зображують найчастіше полярно: домогосподарками або жертвами. Чоловіків, як правило, характеризують як ділових та домінуючих. Крім того, жінки менш помітні в новинах та коментують здебільшого теми культури, здоров’я або сім’ї. В той час як чоловіків частіше запрошують говорити про армію, фінанси, управління державою чи важку промисловість”, – зазначає Єлизавета Кузьменко.

Водночас вона посилається на дослідження Інституту масової інформації, проведене в березні 2020 року щодо новин регіональних медіа, згідно з яким жінки згадуються приблизно втричі рідше, ніж чоловіки. Зокрема, на жінок-експерток припадає не більш ніж 28% загальної кількості експертів, а число героїнь у новинах не перевищує 29% загальної кількості героїв у стрічках новин регіональних онлайн-медіа .

Далі авторка порадника пояснює, для чого журналістам і редакціям дотримуватися гендерної рівності.

Ознайомитися з порадником можна тут.

Цей порадник підготовлено в межах проєкту “Сприяння розбудові сталості незалежних регіональних медіа, орієнтованих на інтереси громади”, що виконується Координатором проєтів ОБСЄ в Україні.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!