ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

В Австрії спалахнув скандал через нападки на відомого журналіста

03.05.2019, 13:35
Армін Вольф, фото – Deutsche Welle
Політики від урядової Австрійської партії свободи (FPO) виступили з жорсткою критикою, аж до вимоги звільнення, на адресу одного з найвідоміших журналістів країни Арміна Вольфа. Про це повідомляє власний кореспондент Укрінформу в Австрії. "Я очікую, що Врабетц (гендиректор ORF Александер Врабетц – ред.) втрутиться. Як платник податків, не як політик, я також не бачу ніякого іншого шляху, як звільнення Вольфа. Він – партійний пропагандист на суспільному мовнику", – заявив генеральний секретар FPO Гаральд Вілімскі, коментуючи конфлікт, який спалахнув через інцидент під час його інтерв’ю з ведучим програми ZiB2 на суспільному телерадіомовнику ORF Арміном Вольфом. Гаральд Вілімскі був запрошений як лідер списку FPO на травневих виборах до Європарламенту на інтерв’ю в новинну програму ZiB2 наприкінці квітня. Зустріч відбулася на тлі скандалу навколо вірша антимігрантського характеру, який написав політик від FPO, віце-мер австрійського міста Браунау-ам-Інн. У памфлеті під назвою "Міський пацюк", який був опублікований у місцевій партійній газеті FPO, містилися порівняння людей з пацюками, висловлювання проти змішування культур і антимігрантські застереження. На тлі різкої критики з боку різних політсил країни – як опозиційних, так і партнерів FPO по коаліції з Австрійською народною партією (на чолі з канцлером Себастіаном Курцем) – віце-мер був змушений залишити посаду. Під час інтерв’ю генсек FPO став на підтримку свого місцевого колеги. Тоді журналіст Армін Вольф, відомий, зокрема, своїм жорстким інтерв’ю з президентом РФ Володимиром Путіним, підняв іншу антимігрантську історію – плакат молодіжної організації FPO у федеральній землі Штирія. На плакаті, який досі опублікований на сайті, в яскравих кольорах зображена пара австрійців у традиційному одязі, оточена темними та злими постатями з бородами та великими носами, які, вочевидь, символізують мігрантів-мусульман. Супроводжувався малюнок написом "Традиція перемагає міграцію". Водночас ведучий вивів на екран інше расистське зображення (на той час – єврея) з антисемітської газети "Штурмовик" часів націонал-соціалізму та запитав, чим відрізняються ці два малюнки. Такі паралелі FPO з нацистами розлютили генсека нинішньої керівної партії, який прямо в ефірі пообіцяв журналісту, що "це не залишиться без наслідків". Згодом разом із рекомендацією гендиректору ORF звільнити Вольфа та критикою на адресу журналіста виступив і очільник FPO, віце-канцлер Гайнц-Крістіан Штрахе, який назвав порівняння "гидким" та порадив гендиректору поговорити з журналістом на тему об’єктивності. Крім того, з критикою на адресу Вольфа виступили інші політики від правопопулістської партії, яка також відома своїми проросійськими висловлюваннями. Натомість сам журналіст, який отримав підтримку з боку австрійських та німецьких колег, вважає погрози неприпустимими та вбачає прагнення FPO встановити контроль над суспільним мовником. На його підтримку виступив гендиректор ORF, рада редакторів телерадіомовника висловила протест проти "вербальних погроз", а Союз журналістів Німеччини заявив, що "вороги преси не мають перемогти". Федеральний канцлер Австрії Себастьян Курц заявив, що він "є прихильником незалежних ЗМІ", а міністр з питань засобів масової інформації Гернот Блюмель повідомив, що політики не мають втручатися у справи суспільного телерадіомовника. Згідно з цьогорічним рейтингом свободи ЗМІ від "Репортерів без кордонів", Австрія опустилася за рік на п’ять позицій – з 11-го на 16-те місце. Значне погіршення ситуації зі свободою преси в країні пов’язують зі словесними нападками з боку політиків на журналістів, які почастішали після входження до коаліційного уряду Австрійської партії свободи (FPO). Окрім іншого, очолюване політиком від FPO Міністерство внутрішніх справ у своєму документі визначило "критичні" ЗМІ, яким було обмежено доступ до інформації.
Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!