Українським медіа не вистачає систематичності висвітлення ЛГБТ+ – медіааналітикиня ІМІ
Експерти ІМІ фіксують, що в українському інфопросторі новини про спільноту та права ЛГБТ+ зрідка потрапляють до порядку денного. Особливо зараз, коли новинна стрічка складається з новин про війну.
Експерти Інституту масової інформації заміряли показник присутності матеріалів про ЛГБТ+ у найпопулярніших українських медіа без прив'язування до прайд-місяця, як це було в попередніх моніторингах. Востаннє ІМІ вимірював цей показник у період прайд-місяця у 2021 році. Тоді за 15 днів активних подій вдалося зафіксувати вдвічі більше матеріалів за вдвічі менший період.
“Українським медіа не вистачає систематичності у висвітленні прав людей та новин про ЛГБТ. Як свідчать показники, найбільше новин у медіа з'являються під час прайд-місяця. Це також пов'язане з тим, що профільні ГО готують матеріали, пресрелізи та інші активності”, – коментує дослідниця медіа ІМІ Яна Машкова.
Крім того Машкова зазначила, що профільним ГО, які займаються правами ЛГБТ+, необхідно встановлювати теплі стосунки з медіа, щоб тема ЛГБТ значно частіше траплялася в ЗМІ.
ІМІ фіксує, що медіа також мають проблеми з коректним висвітленням теми ЛГБТ+. Найчастіше це некоректна термінологія: “нетрадиційна орієнтація”, “гомосексуалізм”. За словами експертки Машкової, вживання таких словосполучень має дискримінаційний підтекст. На її думку, журналісти не навмисно готують матеріали з некоректними словами, а радше через брак інформації та стереотипні уявлення, що є далекими від реального життя.
З деталями дослідження можна ознайомитися за посиланням.
Help us be even more cool!