У Вінниці комунальний телеканал телеканал “ВІТА”, який належить міській раді, замовив маркетингово-соціологічне дослідження своєї аудиторії на понад 136 тисяч гривень.
Про це йдеться у тендерній документації, яку проаналізував представник Інституту масової інформації у Вінницькій області.
Канал планує опитати 700 мешканців міста й області, щоб з’ясувати рівень впізнаваності, довіри та перспективи розвитку телеканалу, який офіційно звітує про “13 мільйонів глядачів” щомісяця.

Фото – фейсбук Віта ТБ
Згідно з тендерною документацією, канал готовий був замовити такі послуги на 175 тисяч гривень. Проте переможцем конкурсу став ФОП “Погорілий Юрій Іванович”, який погодився виконати роботу за 136 999 грн.
Пропозицію іншого учасника конкурсу, ТОВ “Компанія “Про-Консалтинг”, яка запропонувала за послуги суму 120 750 грн., було відхилено через те, що фірма не надала документи, зокрема, “довідку довільної форми про досвід дослідження аудиторії регіональних телевізійних каналів”.
Договір замовник з переможцем підписали 16 липня. Згідно з документом, протягом місяця ФОП “Погорілий Юрій Іванович” має опитати 700 вінничан, аби дізнатись від випадково обраних громадян про:
- знання про ВІТА ТБ;
- частоти та каналів перегляду (ефір, кабель, YouTube тощо);
- тематичні уподобання (новини, розважальні, культурні передачі);
- рівень довіри та задоволеності;
- враження щодо ведучих та форматів програм;
- пропозиції щодо вдосконалення.
ФОП Погорілий вже брав участь у закупівлі навесні 2025 року, де АТ “Національна суспільна телерадіокомпанія України” за результатами тендеру замовило ТОВ “Інфо Сапієнс” послуги з опитування громадської думки на 949 тис грн. Як писали “Наші гроші”, ФОП Погорілий Юрій Іванович пропонував на 20% нижчу ціну – 760 тис грн. Однак він не надав сканкопії аналогічних договорів про кількісне онлайн-опитування громадської думки на власній онлайн-панелі виконавця з мінімальним обсягом респондентів від 800 людей в рамках одного проєкту протягом 2023-2024 років, крім угод з “НСТУ”. Він надав лише акти до договорів. Замовник наказав йому усунути цей недолік за добу. Підприємець відповів, що, згідно наданих актів, провів онлайн-опитування “Голос пацієнтів” на 8 875 респондентів і що в актах є вся інформація про замовника. Проте договори не надав, тож його відхилили.
Комунальне підприємство “Інформаційне-телевізійне агентство ВІТА” на 100% належить Вінницькій міськраді. Зареєстровано воно було у 2002 році, його директор Володимир Липовий керує підприємством із 2024 року.
На сайті каналу вказано, що він має місячну аудиторію в 13 мільйонів глядачів (все населенні Вінницької області – приблизно 1,5 млн.).
“Телеканал відпрацьовує статус “комунального” в найгірших традиціях. Більше, ніж мера, тут є тільки незримого, але всюдисущого Володимира Борисовича Гройсмана, який рятує Україну від усього”, – писав у 2023 році “Детектор медіа”.