У Великій Британії заборонили використовувати в рекламі гендерні стереотипи
18.06.2019, 10:07
Британський регулятор з реклами (Аdvertising Standards Аuthority – ASA) заборонив нав'язувати "шкідливі гендерні стереотипи" в рекламі. Про це повідомляє ВВС.
Новий рекламний кодекс розробили, щоб уникнути зображення людини, яка не здатна виконати те чи інше завдання через свою стать.
Відтепер у рекламі не буде жінок, які не здатні припаркувати авто, або чоловіків, які відмовляються виконувати хатню роботу.
Регулятор розповів, що рекламодавці сприйняли нововведення позитивно.
Правила поширюватимуться на всі медіаресурси – газети, журнали, телебачення та інтернет.
В ASA пояснили: аналіз британської реклами свідчить, що шкідливі стереотипи можуть "обмежувати вибір, прагнення та можливості дітей, молоді та дорослих, а деякі рекламні матеріали посилюють ці стереотипи".
"Ми маємо докази того, як шкідливі гендерні стереотипи в рекламі можуть сприяти нерівності в суспільстві", – сказав генеральний директор ASA Гай Паркер.
Блогер і батько двох дітей Джим Коулсон вважає, що заборона – гарна ідея. Йому не подобається реклама, яка поширює штамп про те, що присутність тата не має жодної користі у вихованні дитини.
"Це дрібниці, які впливають на підсвідомість, – сказав він BBC. – Реклама ґрунтується на стереотипах. Ми знаємо, чому вони це роблять, – тому що це легко".
Однак оглядачка Анджела Епштейн не згодна і вважає, що суспільство стало "надмірно чутливим".
"Є багато дійсно важливих речей, за які ми маємо боротися: рівність в оплаті праці, булінг на роботі, домашнє насильство, сексуальні домагання. Це справді важливо і потребує спільних зусиль, – сказала вона BBC. – А коли найбільша проблема – жінка, яка миє посуд у рекламному ролику, таке ставлення знецінює проблему як таку".
ASA показали представникам громадськості різні рекламні матеріали і попросили оцінити зображення чоловіків і жінок.
Серед них була телевізійна реклама молочної суміші Aptamil, в якій мати годувала дитину і уявляла її дорослою. І дівчинка в її мріях перетворювалася на елегантну балерину, а хлопчик – на альпініста або інженера.
На думку АSA, це вкрай клішований підхід, дуже далекий від реального життя.
До "шкідливих стереотипів" також віднесли:
- рекламні оголошення, у яких чоловік або жінка не можуть виконати те чи інше завдання через свою стать: чоловік не здатен змінити підгузок, а жінка – припаркувати авто;
- оголошення, які "підказують" молодим матерям, що приваблива зовнішність і прибирання житла важливіші за емоційний комфорт;
- рекламу, яка принижує чоловіка за виконання стереотипно жіночих ролей.
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!