ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

У Великій Британії заборонили використовувати в рекламі гендерні стереотипи

18.06.2019, 10:07
Британський регулятор з реклами (Аdvertising Standards Аuthority – ASA) заборонив нав'язувати "шкідливі гендерні стереотипи" в рекламі. Про це повідомляє ВВС. Новий рекламний кодекс розробили, щоб уникнути зображення людини, яка не здатна виконати те чи інше завдання через свою стать. Відтепер у рекламі не буде жінок, які не здатні припаркувати авто, або чоловіків, які відмовляються виконувати хатню роботу. Регулятор розповів, що рекламодавці сприйняли нововведення позитивно. Правила поширюватимуться на всі медіаресурси – газети, журнали, телебачення та інтернет. В ASA пояснили: аналіз британської реклами свідчить, що шкідливі стереотипи можуть "обмежувати вибір, прагнення та можливості дітей, молоді та дорослих, а деякі рекламні матеріали посилюють ці стереотипи". "Ми маємо докази того, як шкідливі гендерні стереотипи в рекламі можуть сприяти нерівності в суспільстві", – сказав генеральний директор ASA Гай Паркер. Блогер і батько двох дітей Джим Коулсон вважає, що заборона – гарна ідея. Йому не подобається реклама, яка поширює штамп про те, що присутність тата не має жодної користі у вихованні дитини. "Це дрібниці, які впливають на підсвідомість, – сказав він BBC. – Реклама ґрунтується на стереотипах. Ми знаємо, чому вони це роблять, – тому що це легко". Однак оглядачка Анджела Епштейн не згодна і вважає, що суспільство стало "надмірно чутливим". "Є багато дійсно важливих речей, за які ми маємо боротися: рівність в оплаті праці, булінг на роботі, домашнє насильство, сексуальні домагання. Це справді важливо і потребує спільних зусиль, – сказала вона BBC. – А коли найбільша проблема – жінка, яка миє посуд у рекламному ролику, таке ставлення знецінює проблему як таку". ASA показали представникам громадськості різні рекламні матеріали і попросили оцінити зображення чоловіків і жінок. Серед них була телевізійна реклама молочної суміші Aptamil, в якій мати годувала дитину і уявляла її дорослою. І дівчинка в її мріях перетворювалася на елегантну балерину, а хлопчик – на альпініста або інженера. На думку АSA, це вкрай клішований підхід, дуже далекий від реального життя. До "шкідливих стереотипів" також віднесли:
  • рекламні оголошення, у яких чоловік або жінка не можуть виконати те чи інше завдання через свою стать: чоловік не здатен змінити підгузок, а жінка – припаркувати авто;
  • оголошення, які "підказують" молодим матерям, що приваблива зовнішність і прибирання житла важливіші за емоційний комфорт;
  • рекламу, яка принижує чоловіка за виконання стереотипно жіночих ролей.
Водночас нові стандарти не мають на меті заборонити всі форми гендерних стереотипів. Як пояснили в ASA, головне завдання – визначити шкідливі сексистські штампи і запобігти їм. Так, реклама, у якій жінка купує, а чоловік щось лагодить, має право на існування. Зміна стандартів не покладе край гендерній нерівності, але допоможе в боротьбі з її наслідками. ASA оприлюднив нові правила наприкінці минулого року, надавши рекламодавцям шість місяців на підготовку до їх впровадження. Регулятор визнає, що може зіткнутися з критикою нових правил, і готовий розглянути кожну окрему скаргу. Вони аналізуватимуть кожне оголошення, його "зміст і контекст", щоб визначити, чи дійсно було порушення.
Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!