ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У позбавлення акредитації журналістів "Слідства.Інфо" є ознаки цензури – юрист ІМІ

28.10.2020, 13:51
Фото – zt-rada.gov.ua
Фото – zt-rada.gov.ua

Юрист ІМІ Алі Сафаров вбачає ознаки цензури в позбавленні парламентської акредитації журналістів видання “Слідство.Інфо”.

За словами юриста, законодавство України не ставить питання акредитації чи позбавлення акредитації журналіста і засобу масової інформації в залежність від кількості матеріалів, які журналіст створює щодо цього суб’єкту владних повноважень. Він нагадав, що інформування про діяльність органів влади, зокрема Верховної Ради України, регулюється Законом України “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”, який жодним чином не регулює порядку акредитації. 

“Жоден інший закон, зокрема Закон України “Про обов’язковий примірник документів”, не вимагає від журналістів обов’язкового звітування про матеріали, створені про орган влади, що акредитував такого журналіста”, – сказав юрист.

Натомість, додав Сафаров, підстави й порядок акредитації регулюються статтею 26 Закону України “Про інформацію”. 

Зокрема, Алі Сафаров зазначив, що позбавлення акредитації регулюються частиною сьомою-дев’ятою цієї статті: 

“7. Суб'єкти владних повноважень, що акредитували журналіста, працівника засобу масової інформації, приймають рішення про припинення акредитації в разі: подання ним відповідної заяви; неодноразового грубого порушення ним обов'язків, визначених цією статтею; звернення засобу масової інформації, за поданням якого здійснена акредитація.

8. У рішенні про припинення акредитації зазначаються посадова особа чи службова особа (суб'єкт владних повноважень), яка прийняла відповідне рішення, дата прийняття рішення, підстава для прийняття рішення та порядок його оскарження. Письмове повідомлення про припинення акредитації видається або надсилається засобу масової інформації або журналістові, працівникові засобу масової інформації протягом п'яти робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.

9. Рішення про припинення акредитації може бути оскаржено до суду в установленому порядку”.

“Будь-які інші підстави позбавлення журналістів акредитації, у тому числі у Верховній Раді України, будь-яка інша процедура, зокрема позбавлення акредитації засобу масової інформації в цілому, а не окремого журналіста; відсутність обов’язкових реквізитів у рішенні про позбавлення акредитації тощо будуть порушенням законодавства. Причому в цьому випадку з боку суб’єкта владних повноважень, Верховної Ради України, у відмові в акредитації вбачаються ознаки цензури, під якою, відповідно до статті 24 Закону України “Про інформацію”, визначається “будь-яка вимога, спрямована, зокрема, до журналіста, засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, керівника, розповсюджувача, узгоджувати інформацію до її поширення або накладення заборони чи перешкоджання в будь-якій іншій формі тиражуванню або поширенню інформації”, – сказав юрист ІМІ Алі Сафаров.

Як повідомляв ІМІ, 26 жовтня пресслужба Апарату Верховної Ради на виконання рішення Комітету ВР зі свободи слова припинила акредитацію редакції видання “Слідство.Інфо” та ще 21 засобу масової інформації.

Акредитацію видання припинено як таку, що не відповідає меті: “для всебічного, об'єктивного та збалансованого висвітлення журналістами, технічними працівниками засобів масової інформації діяльності Верховної Ради України”.

Liked the article?
Help us be even more cool!