У Британії закрили платформу Russian Coms, що стояла за глобальним шахрайством
У Великій Британії закрили онлайн-платформу Russian Coms, яка дозволяла злочинцям здійснювати шахрайські телефонні дзвінки для викрадення грошей у сотень тисяч людей у всьому світі.
Про це заявили представники Національного агентства з боротьби зі злочинністю (NCA) на брифінгу, повідомляє “Європейська правда” з посиланням на Reuters.
Платформа дозволяла злочинцям видавати себе за законних абонентів, таких як банки або фірми, що видають кредитні картки, з метою обману жертв телефоном, заявили представники NCA.
У період із 2021 до 2024 року з платформи здійснили 1,3 мільйона дзвінків на британські телефонні номери. Це завдало фінансових збитків на десятки мільйонів фунтів стерлінгів, причому тільки у Великій Британії жертвами шахрайства стали 170 тисяч осіб. Офіційні особи не надали оцінок щодо кількості жертв у всьому світі.
У березні та квітні влада заарештувала трьох осіб з Ньюхема, східного Лондона, і відпустила їх під заставу. Двоє з них, як вважають, допомагали створювати й розвивати комп'ютерні мережі, повідомили представники NCA.
Типова схема шахрайства полягає в тому, що клієнту телефонують від імені представника його банку і радять переказати гроші на інший рахунок через виявлення шахрайських дій.
Зараз шахрайство становить 40% усіх злочинів проти фізичних осіб в Англії та Уельсі, причому понад 80% з них вчиняються за допомогою технологій.
“Злочинці дедалі частіше використовують технології для вчинення шахрайства та інших злочинів у промислових масштабах, завдаючи реальної шкоди жертвам у Великій Британії та в усьому світі”, – заявив директор Національного центру боротьби з економічною злочинністю NCA Адріан Серл.
За останні роки британська влада викрила подібні платформи, включно з iSpoof і LabHost, підкресливши, що кіберзлочинців часто вдається впіймати несподівано.
Платформа Russian Coms не мала жодного зв'язку з російською державою. Вона продавалася як телефонний або вебзастосунок і приймала оплату за допомогою криптовалюти.
Скриншот, наданий NCA, рекламував щомісячну послугу за 350 фунтів стерлінгів ($446), яка пропонувала такі можливості, як 5 тисяч хвилин зашифрованих дзвінків з будь-якої точки світу та цілодобову підтримку клієнтів.
Додаткові функції охоплювали “утримання музики” та послуги зі зміни голосу.
Як повідомляв ІМІ, у квітні 2024 року Велика Британія та США підписали першу у світі двосторонню угоду про безпечне використання штучного інтелекту.
У березні 2024 року Європарламент ухвалив акт про ШІ, який регулюватиме правила в цій сфері.
Help us be even more cool!