Трансляції церемонії вручення премії “Оскар”, які з 1976 року відбувалися на каналі ABC, повністю мігрують на YouTube із 2029 і щонайменше до 2033-го. Про це повідомляє The Hollywood Reporter з посиланням на заяву Академії кінематографічних мистецтв і наук від 17 грудня.

Після ювілейного, 100-го випуску у 2028 році прямі ефіри церемоній стануть доступними для безплатного перегляду більш ніж 2 мільярдам користувачів YouTube у всьому світі й підписникам YouTube TV у США.

За новою угодою, відеохостинг транслюватиме не лише саму церемонію вручення, а й неабиякий обсяг додаткового контенту, як-от червона доріжка й залаштунки події, оголошення номінантів на “Оскар”, вручення почесних “Оскарів” на Governors Awards, бенкет для номінантів, церемонія вручення студентської нагороди й премії “Оскар” за науково-технічні досягнення, інтервʼю з членами академії й режисерами, подкасти тощо.

Крім того, передбачається підтримка музею кіно академії з боку ініціативи Google Arts & Culture, яка зможе надавати електронний доступ до окремих виставок і програм музею, а також оцифрувати понад 52 мільйони експонатів з колекції академії.

Як зазначає The Hollywood Reporter, популярність церемонії на телеканалі ABC значно впала впродовж останніх 15 років. Джерела видання стверджують, що Disney (компанія – власник каналу) не хоче витрачати забагато коштів на програму, яка вже не дає великого прибутку. Також колектив каналу вже давно був фрустрований неготовністю академії йти на поступки в питаннях на кшталт кількості номінацій, вручення яких входить у прямий ефір, і загального хронометражу передачі.

Очікується, що YouTube надасть доступ до церемонії (зокрема, червоної доріжки й самої події в театрі “Долбі”) багатьом авторам контенту. Генеральний директор платформи Ніл Моган назвав YouTube “епіцентром культури” й наголосив на важливості фанатської залученості до ексклюзивних заходів, яка “не лише доповнює основну подію, а багато в чому підсилює її”.

Також зазначається, що глобальне охоплення YouTube дасть академії змогу укладати “агресивніші” угоди зі спонсорами на кшталт партнерств між комерційними компаніями й організаціями, як-от Міжнародний олімпійський комітет. Зокрема, спонсорами програми вже давно виступають бренди світового рівня Rolex і Visa.

“Академія є міжнародною організацією, і це партнерство допоможе нам розширити доступ до діяльності академії, надаючи його якомога більшій кількості глядачів у всьому світі, що буде на користь членам академії й кіноспільноті. Це співробітництво дасть нам змогу скористатись із широкого охоплення YouTube і збагатити “Оскар” та інші програми академії інноваційними можливостями залучення аудиторії, водночас вшановуючи наш спадок. Ми зможемо прославляти кіно, надихати нові покоління режисерів і ділитися доступом до нашої історії кіно на безпрецедентному світовому рівні”, – заявляють генеральний директор академії Білл Крамер і президентка академії Лінетт Гавелл Тейлор.