ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Telegram дозволив МТС купувати рекламу з урахуванням націлення даних користувачів - The Insider (доповнено)

Telegram надав можливість російському мобільному оператору МТС використовувати дані про інтереси користувачів та інші дані для рекламного націлення, повідомляє The Insider.

Оператор повідомив про нову партнерську програму з Telegram на своєму сайті. За даними Forbes, технічно це відбуватиметься через інтеграцію інфраструктури за допомогою одного з партнерів Telegram. Отже, месенджер не передає дані МТС напряму.

МТС створить у своєму сервісі "МТС Маркетолог" можливість закупівлі реклами в Telegram-каналах з використанням тих даних, які вже є в оператора, та даних, які надасть месенджер.

Отже, творець Telegram Павло Дуров порушив обіцянку, дану користувачам 2020 року, коли запускав рекламу в месенджері. Тоді він повідомив у своєму офіційному каналі, що дані користувачів не продаватимуться, наголошує медіа і наводить цитату Дурова:

"Ми віримо, що збирання особистих даних користувачів для таргетування реклами, як це роблять WhatsApp і Facebook, є аморальним. Нам подобається підхід сфокусованих на конфіденційності таких сервісів, як DuckDuckGo: монетизація сервісів без збору інформації про користувачів. Тобто, якщо ми впроваджуємо рекламні оголошення в каналах, вони будуть контекстними – на основі тематики каналу, а не старгетовані на конкретного користувача".

З повідомлення МТС випливає, що для продажу реклами можуть бути використані дані про місце перебування користувачів аж до міста, їхні підписки на окремі канали, а також їхні інтереси. Імовірно, Telegram давно створює категорії користувачів за інтересами – про це можна судити з того, що існують боти, які дозволяють дізнатися про інтереси окремого користувача. Вони визначаються з огляду на те, як довго і на які канали підписаний користувач, а також у яких чатах він присутній. Які саме дані месенджер передасть мобільному оператору, невідомо.

"Telegram не передавав жодних даних третім особам. Рекламодавці ніколи не отримують доступу до даних, на основі яких відбиваються ті чи інші оголошення на платформі. Рекламодавець може передавати нам знеособлений список зашифрованих ідентифікаторів, що засновані на номерах телефонів, але не містять номери телефонів, щоб визначити коло користувачів, яким показуватимуться оголошення", – повідомив The Insider представник Telegram Річард Берті. Він зазначив, що рекламодавці не можуть дізнатися номер телефону або нікнейм користувача Telegram.

Зараз закуповувати рекламу в Telegram можна безпосередньо або через реселерів. Водночас, щоб подати заявку безпосередньо, потрібно мати бюджет реклами від €2 мільйонів. У кабінеті рекламодавця Telegram у липні 2023 року з'явилася можливість таргетувати оголошення не лише на всю аудиторію конкретних каналів, а й на окремих користувачів, використовуючи зашифровані дані їхніх номерів телефонів. Такі самі функції раніше були вже в Google Ads та інших компаній, які продають рекламу на аудиторію зі своїх користувачів.

(Доповнення)

Після публікації матеріалу The Insider отримав від Telegram листа зі спростуванням інформації про угоду з МТС та будь-якими російськими компаніями. Такого ж листа отримав і Інститут масової інформації, оскільки цитував матеріал The Insider.

"Telegram не вступав у партнерські відносини і не має жодних угод з російськими компаніями, включно з МТС. Telegram не передавав жодних даних третім особам. Рекламодавці ніколи не мають доступу до даних, які показують рекламу на платформі. Це описано в пункті 5.6.1 нашої Політики конфіденційності (у тих країнах, де діють розширені можливості рекламної платформи Telegram)", - йшлося у листі компанії.

Оновлено 18 жовтня: у початковому заголовку статті «Telegram передав МТС доступ до метаданих про користувачів для продажу реклами. Раніше Дуров називав збір особистих даних для націлення 'аморальним'» містилася неточність. Додано роз'яснення представника Telegram, додано інформацію про інтеграцію інфраструктури МТС з одним із партнерів Telegram, додано інформацію про ретаргетинг за номерами телефонів у кабінеті Telegram Ads, уточнено, яку інформацію про користувачів Telegram отримають абоненти сервісу «МТС Маркетолог».

Liked the article?
Help us be even more cool!