ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Телебачення залишається основним джерелом інформації для українців, далі йдуть соцмережі – дослідження

29.09.2020, 12:45
Фото – beztabu.net
Фото – beztabu.net

Центральні українські телеканали залишаються найпопулярнішим джерелом інформації для українців: їх дивляться 75% респондентів. Водночас на друге місце вирвалися соціальні мережі: їхня частка зросла до 44% у 2020 році (24% у 2019-му).

Такими є презентовані 29 вересня результати всеукраїнського опитування громадської думки, проведеного на замовлення ГО “Детектор медіа” Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова, повідомляє “Детектор медіа”

За даними дослідження, значно зросла частка тих, хто отримує інформацію від родичів та друзів, – із 11% до 23%. Це джерело конкурує за третє місце з українськими інтернет-ЗМІ, з яких інформацію про Україну та світ отримували не менш ніж 27% респондентів.

Далі йдуть месенджери (Viber, Telegram, WhatsApp тощо) з часткою 11%, українські загальнонаціональні радіостанції та місцеве телебачення, про які згадали майже по 9% респондентів, українські загальнонаціональні друковані видання (8%) та місцеві інтернет-ЗМІ (6%).

Російське телебачення лишається одним з основних джерел інформації для майже 6% респондентів. Аналіз даних опитування показав, що російські телеканали найчастіше дивляться респонденти, старші за 50 років, які проживають у східних областях України (де частка глядачів сягає 12% серед опитаних респондентів).

Також, на думку дослідників, пандемія COVID-19 сприяла більшому попиту на місцеві друковані видання. Якщо у 2019 році їх згадали менш ніж 2% респондентів, то у 2020-му їхня частка зросла до 4%. Аналіз даних опитувань свідчить, що таке зростання відбулося завдяки респондентам віком від 50 років і старше, які мешкають у сільській місцевості та малих містах.

До джерел, частка яких не перевищує похибки опитування, потрапили місцеві радіостанції, російські сайти та друковані видання, ЗМІ окупаційних адміністрацій так званих “ЛНР/ДНР”.

Фото “Детектор медіа”

На вибір певних джерел інформації впливає вік респондентів. Зокрема, соціальним мережам віддають перевагу респонденти двох наймолодших вікових груп: майже 70% серед осіб віком 18–29 років та 64% серед осіб 30–39 років, тоді як серед респондентів віком 60 років і старше таких лише 14%.

Водночас українські загальнонаціональні телеканали перетворюються на першоджерело інформації переважно для громадян солідного віку: їх дивляться 90% респондентів віком 60 років і старше, 85% – віком 50–59 років, 78% – віком 40–49 років, 65% – віком 30–39 років та 54% – віком 18–29 років.

Месенджери (Viber, Telegram, WhatsApp тощо) були джерелами інформації частіше для респондентів з великих міст (24% у містах-мільйонниках та 14% у містах населенням від 100 тис. до 1 млн) та людей, що належать до двох наймолодших вікових груп (21% серед респондентів віком 18–29 років та 15% віком 30–39 років).

Повні результати дослідження читайте тут.

Дослідження проведено на замовлення ГО “Детектор медіа” Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова з 14 до 19 серпня 2020 року включно в усіх регіонах України, за винятком Криму й окупованих територій Донецької та Луганської областей. Опитано 2022 респонденти віком від 18 років методом інтерв’ю “обличчям до обличчя” за місцем проживання респондентів за вибіркою, що репрезентує доросле населення. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!