Сюмар пригадала той період, коли «джинса» ще тільки почала з’являтись в українських медіа.
“Я пам’ятаю ще той період, коли «джинса» ще тільки почала з’являтись, коли політики починали розбещувати, і починали справді з журналістів. Я пам’ятаю прес-секретарів,які підходили до парламентських кореспондентів і казали: “Запишіть нашого шефа, а ми вам 200 доларів”, – розповіла вона.
А далі система так сподобалася, зазначила Сюмар, що пішло вже на рівень редакторів. “Далі це сподобалося топ-менеджерам, бо це цілий «проект», і він коштує значно дорожче. У результаті, і власникам це теж прийшлось до душі, тому що це тепер дуже серйозна частина бюджету телеканалу чи будь-якого друкованого видання”, – сказала виконавчий директор ІМІ.
За її словами, 50% прибутку телеканалів – “джинса”.
“Половина грошей, станом на зараз, іде через офіційну рекламу, а 50% – це гроші, фактично, тіньові, це ті «валізки», з яких ніхто не платить податків. І чомусь це не цікавить прокуратуру й інші правоохоронні органи… Але це є ніщо інше, як корупція! Зараз ця система вже працює як тотальна”, – зауважила Сюмар.