ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

"Страна.ua" відмовилася назвати замовників реклами з проросійською пропагандою

19.01.2017, 13:44

Інтернет-видання “Страна.ua” відмовилося назвати у відповідь на запит “Детектора медіа” замовників рекламних матеріалів з проросійською пропагандою.

Як пише "Детектор медіа", провівши розслідування, редакція виявила, що багато українських ЗМІ беруть участь у проросійській кампанії “Ми без Росії пропадемо”. Її метою є створення видимості громадської підтримки відновлення економічних зв'язків з Росією. “Страна.ua” розмістила два подібних матеріали (перший і другий) із зазначенням, що вони рекламні. “Таким чином, видання, з одного боку, вчинило чесно щодо своїх читачів, не “джинсуючи”, а з іншого – опосередковано підтвердило, що кампанія має замовний характер”, - пише “Детектор медіа”.

Видання попросило головного редактора і власника “Страна.ua” Ігоря Гужву надати інформацію про те, хто оплатив розміщення цих рекламних статей. Оскільки інформація щодо замовників розміщення в українських ЗМІ фейкової інформації про нібито прагнення українських підприємств відновити зв’язки з країною-агресором становить суспільний інтерес.

У своєму запиті "Детектор медіа" посилався на пункт 4 частину 2 статті 13 закону “Про доступ до публічної інформації”, згідно з яким до розпорядників публічної інформації прирівнюються також і суб’єкти господарювання, які володіють інформацією, що становить суспільний інтерес. А також на частину 2 статті 29 закону “Про інформацію”, згідно з якою предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України, забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов’язків, свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.

У відповідь видання отримало відмову “Страни.ua” надати запитувану інформацію, аргументуючи різними нормами законодавства.

Так, видання акцентує на тому, що розмістило згадані в запиті матеріали в рубриці “Реклама” на комерційній основі, вони були відповідним чином ідентифіковані. “Це маркування, на думку “Страни.ua”, унеможливлює сприйняття рекламних матеріалів як журналістських та інформаційних і не свідчить про введення суспільства в оману. Таким чином “Страна.ua” аргументує відсутність суспільного інтересу в запитуваній інформації”, - пише “Детектор медіа”.

Також “Страна.ua” у своїй відповіді вказує, що документи, які регулюють відносини редакції з рекламодавцями, містять конфіденційну інформацію щодо сторін угоди. Посилаючись на статтю 22 закону “Про доступ до публічної інформації”, “Страна.ua” вважає, що має право відмовити в задоволенні запиту на інформацію з обмеженим доступом (конфіденційну інформацію).

Крім того, “Страна.ua” аргументує відмову в задоволенні запиту тим, що запитувана інформація не стосується розпорядження бюджетними коштами та не стосується володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном.

Liked the article?
Help us be even more cool!