Соцмережі в Китаї цензурують деякий контент, пов'язаний з тарифами США
Китай 9 квітня почав цензурувати деякий контент у соцмережах, пов'язаний з американськими тарифами. Це сталося після набуття чинності тарифами, накладеними США на десятки країн “у відповідь”, зокрема на товари з Китаю було запроваджено 104% мита. На цьому тлі дописи з критикою США набули популярності, повідомляє Reuters.
Як зазначає видання, на платформі Weibo було майже повністю заблоковано гештеги й пошукові запити за словами “тариф” або “104”, і відповідні сторінки показували повідомлення про помилку. Інші гештеги – особливо ті, що стосуються нібито дефіциту яєць у США, – стали одними з найпопулярніших у соцмережі. Державний мовник CCTV започаткував гештег #UShastradewarandaneggshortage (#уСШАторговельнавійнайдефіцитяєць)
“США загрозливо розмахують тарифами, накладаючи мита на сталь і алюміній з ЄС... і водночас стиха шлють листи європейським країнам, терміново просячи яєць”, – йдеться в дописі CCTV на Weibo.
Цензура також поширилася на WeChat, де, як показав огляд Reuters, дописи китайських компаній, які висвітлювали негативний вплив тарифів Трампа, було видалено.
Усі цензуровані пости позначено однаковим ярликом, де йдеться, що “контент підозрюється в порушенні відповідних законів, правил і політик”.
Минулого тижня Пекін оголосив контрмита на США і пообіцяв боротися з “шантажем”. Інтернет-цензори також дозволили поширення жартівливих коментарів про США в китайських соціальних мережах, де Сполучені Штати зображуються як глобально безвідповідальний торговельний партнер, адже Китай готується до масштабнішої торговельної війни з найбільшою економікою світу.
Китай контролює інтернет через систему, відому як “Велика китайська стіна”, і дописи в соціальних мережах регулярно зазнають цензури, коли їх визнають шкідливими для національних інтересів. Закордонні соціальні мережі на кшталт Instagram чи X у країні заблоковано, що створило внутрішній ринок для місцевих альтернатив.
Китайський юрист Пан Цзюлінь, який має понад 10,5 мільйонів підписників на своєму акаунті Weibo, зазначив, що частка Китаю в експорті до США швидко буде заміщена країнами на кшталт В'єтнаму й Індії, а китайські компанії втратять можливість експортувати товари до США. Він зазначив, що в умовах економічної агресії з боку США Китай не має іншого виходу, окрім як “боротися до кінця”.
“Якщо Китай також підвищить тарифи до 104%, ціни на американські товари, зокрема Apple і Tesla, зростуть, і китайці платитимуть більшу ціну за свої улюблені американські товари”, – зазначив він.
Запровадження власних мит і контролю за експортом може бути не дуже ефективним рішенням, адже Китай постачає до США втричі більше товарів, ніж імпортує (сума імпорту становить близько 160 мільярдів доларів). Однак це може стати єдиним варіантом розвитку подій, якщо Пекін вирішить, що має вищий “поріг болю”, ніж Вашингтон.
7 квітня китайські акції впали, а Шанхайський фондовий індекс знизився на 7% – до найнижчої відмітки за останні п'ять років, – але 9 квітня піднялися за допомогою обіцянок держави підтримувати місцеві ринки.
Як повідомляв Суспільний Мовник, 2 квітня 2025 року президент США Дональд Трамп оголосив про запровадження щонайменше 10% мит на практично всі товари, що імпортуються до Сполучених Штатів. Для товарів з Китаю діятиме мито 34%.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!