ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Соціологічні центри відмовилися розкрити замовників рейтингів на запит ЦЕДЕМ

29.07.2019, 14:06
Фото - oporaua.org

Соціологічні центри, які отримали запит з вимогою розкрити замовників досліджень електоральних симпатій суспільства, відмовилися оприлюднювати цю інформацію, оскільки закон не зобов’язує їх це робити. 

Таку заяву соціологічних центрів оприлюднив генеральний директор Київського міжнародного інституту соціології Володимир Паніотто на своїй Facebook-сторінці, повідомляє “Детектор медіа”.

17 липня керівник Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко звернувся до Київського міжнародного інституту соціології, Соціологічної групи “Рейтинг”, Центру Разумкова та Центру “Соціальний моніторинг” з вимогою оприлюднити замовників останніх соціологічних досліджень, “погрожуючи подати в суд у разі відмови”, зазначив Паніотто.

Як йдеться у заяві соціологічних центрів, закон, на який посилається Тарас Шевченко, регулює діяльність виключно ЗМІ. Відповідно до цього закону, медіа зобов’язані повідомляти інформацію про замовника передвиборного дослідження (якщо це дослідження здійснено на замовлення юридичної чи приватної особи).

“Закон не ставить жодних подібних вимог до виконавця дослідження, який може не повідомляти інформацію про замовника без його згоди за умовами контракту з замовниками. Погроза судовими справами фактично є тиском на соціологічні центри з метою примусити їх порушити контрактні зобов’язання і контр-продуктивні з точки зору демократії і верховенства права”, – йдеться у відповіді на запит.

Автори заяви вважають, якщо висловлювати подібні вимоги саме до ЗМІ, це може стимулювати публікувати результати електоральних соціологічних досліджень лише із зазначенням замовників, що, у свою чергу, може сприяти згоді замовника на публікацію інформації про себе.

“Головною ж причиною занепокоєння громадян і громадянського суспільства відсутністю інформації про замовника є хибне, але поширене в нашому суспільстві в цілому, й зокрема серед спільноти журналістів і політиків, розуміння “впливу замовника на результати”. У соціологічної спільноти є досить впливові механізми контролю (у тому числі й фінансові) коректності соціологічних досліджень незалежно від замовника”, - йдеться у відповіді.

Як зазначає видання, Центр “Соціальний моніторинг” відповів на запит Центру демократії та верховенства права щодо замовників останніх соціологічних опитувань. Замовник дослідження “Rolling. Моніторинг електоральних орієнтацій населення України” – телеканал “112 Україна”.

Liked the article?
Help us be even more cool!