ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Російський продукт перестав домінувати в ефірі українського ТБ – Нацрада

20.06.2018, 16:00
Фото - bug.org.ua

Усі загальнонаціональні телеканали перевиконують квоту передач європейського та українського виробництва, а російський продукт перестав домінувати в ефірі українського телебачення. Такі результати моніторингу 26 загальнонаціональних телеканалів презентували 19 червня голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко та член Нацради Сергій Костинський, повідомляє “Детектор медіа”.

Моніторинг охопив по 112 годин ефіру кожного з 26 телеканалів (тижневий обсяг мовлення в проміжку між 7:00 і 23:00), загалом Нацрада проаналізувала близько 3 тисяч годин відео.

За законом тижнева частка передач виробництва Європи, США та Канади в ефірний час 7:00–23:00 має становити на українських телеканалах не менше 70%, у тому числі частка передач українського виробництва – не менше 50%. Частка передач виробництва інших країн не може перевищувати 30%. При цьому передачі російського виробництва не зараховуються до європейської квоти.

За даними Нацради, у 2018 році середня частка передач українського виробництва на телебаченні становила 79% (у 2017 році становила 75%). Частка передач виробництва європейських країн, США і Канади – 14% (у 2017 – 12%). Сумарна частка європейського, американського та українського продукту у 2018 році зросла до 93% (у 2017 – 87%). Частка передач виробництва інших країн (у тому числі Росії) знизилася до 7% (у 2017 – 13%).

Юрій Артеменко відзначив кілька трендів:

  • усі телеканали збільшили обсяги як національного, так і власного виробництва, скоротивши обсяги російського контенту;
  • частка радянських фільмів у кінопоказі зменшується;
  • як правило, телеканали демонструють художні, анімаційні та документальні фільми європейського та американського походження;
  • серіали теж змінили географію: якщо раніше переважали серіали зі США і Росії, то зараз – зі США та Європи, побільшало серіалів з Туреччини та Польщі.

Десятка телеканалів з максимальною кількістю українського продукту: "Еспресо", "UA: Культура", М1, Прямий канал – по 100%, СТБ – 99%, 5 канал – 98%, ZIK – 97%, "1+1" – 93%, Zoom – 86%, "Україна" – 85%.

Десятка телеканалів з максимальною кількістю продукту з Європи, США і Канади: Новий канал – 50%, ТЕТ – 38%, "Мега" – 36%, НЛО TV – 33%, "2+2", "UA: Перший", "Ентер-фільм" – по 26%, "Піксель", ICTV, НТН, К1 – по 15%.

За даними Нацради, у 2017 році чотири телеканали не дотрималися квоти європейського продукту: "Інтер", НТН, "Піксель" і "Ентер-фільм". Усі вони отримали від Нацради попередження, і всі вони оскаржили санкції в суді. У першій інстанції Нацрада виграла три з чотирьох судів, але в другій інстанції Нацрада програла три справи щодо "Інтера", НТН і "Пікселя" (і подала касаційні скарги), а апеляція стосовно "Ентер-фільму" ще розглядається. Таким чином, суд визнав протиправними і скасував три попередження Нацради. Втім, телеканали групи "Інтер" змінили програмне наповнення і сьогодні виконують квоти відповідно до того, як їх розуміє й Нацрада.

Якщо Нацрада програє всі ці судові процеси, це матиме наслідки для всього ринку, на чому вже неодноразово наголошували члени Нацради. Мова йде про тлумачення того, чи є фільми передачами.

"Ми вважаємо, що фільми є передачами. Ми виходимо з визначення в законі, що програма – це сукупність передач за сіткою мовлення, а передача – це все, що транслюється в ефірі. Позиція групи “Інтер” полягає в тому, що фільми не є передачами. Якщо “Інтер” доведе в суді, що фільми не є передачами, тоді телеканали, які транслюють тільки фільми, випадуть з нашого регулювання. Ми будемо мати колізію й не будемо розуміти, як моніторити телеканали, що транслюють тільки фільми. Також Нацрада змушена буде припинити спонсорство фільмів, оскільки законом дозволяється спонсорство лише передач. Таким чином, телеканали не зможуть розміщувати спонсорську рекламу фільмів, що призведе до зниження прибутків усіх телеканалів, які користуються цією можливістю", – ще раз пояснив імовірні наслідки судового рішення Сергій Костинський.

Інфографіка, фото: Нацрада

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!