Рівненська ОВА торік витратила майже 2 мільйони на свій піар
У 2023 році два департаменти Рівненської обласної військової адміністрації (ОВА) витратили 1 мільйон 800 тисяч гривень на висвітлення діяльності адміністрації.
Матеріали про ОВА були схвальні, проте не містили позначок, що вони оплачені з бюджету або що це реклама, йдеться в матеріалі “Четвертої влади”.
Найбільше коштів адміністрація сплатила телеканалу “Сфера-ТВ”, який видання пов'язує з представниками президентської партії “Слуга народу” на Рівненщині.
Також редакція припускає, що ОВА укладала найбільше договорів з цим телеканалом і через те, що ексголова обласної адміністрації Віталій Коваль (наприкінці 2023 року став керівником Фонду держмайна. – Ред.) є представником партії “Слуга народу” й очолює однойменну фракцію в міській раді.
У 2023 році Департамент цифрової трансформації та суспільних комунікацій Рівненської ОВА передбачив на висвітлення діяльності адміністрації 1 мільйон 705 тисяч 790 гривень.
Зокрема, департамент без використання системи електронних закупівель Prozorro уклав шість угод з телеканалом “Сфера-ТБ”. Їхня загальна вартість – 604 тисячі 230 гривень. За ці кошти телеканал виготовив 108 інформаційних сюжетів та матеріалів.
“Тобто один матеріал про діяльність ОВА та Віталія Коваля на телеканалі “Сфера-ТВ” платникам податків коштував 5 тисяч 595 гривень. Щоправда, у відповіді на запит департамент пояснював, що це були новини щодо “рекламування військової служби в ЗСУ; підтримки інвестиційної діяльності; діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування тощо”, – йдеться в розслідуванні “Четвертої влади”.
На другому місці за отриманням коштів – видання “Рівне вечірнє”. З ним Департамент цифрової трансформації та суспільних комунікацій уклав два договори на загальну суму 435 тисяч 600 гривень.
Також департамент укладав договори на висвітлення діяльності з телеканалом “Рівне 1” (на 239 тисяч 980 гривень), з “Радіо Трек” (на 299 тисяч 990 гривень) і з телеканалом ITV media group (на 139 тисяч 990 гривень).
“У департаменті також відповіли, що вони не вимагали вказувати у матеріалах те, що вони зроблені за кошти обласного бюджету”, – пише “Четверта влада”.
Інший департамент Рівненської ОВА – Департамент агропромислового розвитку – передбачив 95 тисяч гривень на виготовлення інформаційних матеріалів телеканалу “Сфера-ТВ”.
Стільки ж, 95 тисяч, від цього департаменту отримало видання “Рівне вечірнє” на “створення та розміщення інформаційних матеріалів у засобах масової інформації щодо висвітлення найкращих досягнень в галузі агропромислового комплексу, напрямів державної підтримки галузі”.
Загалом Департамент агропромислового розвитку 2023 року витратив на висвітлення своєї діяльності 190 тисяч гривень.
Медіаексперт і креативний директор Львівського медіафоруму Отар Довженко у коментарі “Четвертій владі” зазначив, що піар влади за гроші платників податків у медіа суперечить засадам демократичного суспільства.
“Медіа завжди висвітлюють роботу органів влади, тому що це важлива для них тема і природна функція. Але медіа застосовують до цього висвітлення свої стандарти, фільтри і уявлення про потреби їхньої аудиторії. А тут органи влади використовують медіа фактично як рекламний носій, щоб замість збалансованих, якісних, можливо, критичних медійних матеріалів виходили пресрелізи і написані канцелярською мовою повідомлення пресслужб”, – зазначив Отар Довженко.
Help us be even more cool!