Сенатори США Джош Голі й Річард Блюменталь звернулися до керівництва Федеральної торговельної комісії (ФТК) та Комісії з цінних паперів і бірж (КЦПБ) із закликом розслідувати діяльність Meta Platforms після матеріалу Reuters про доходи компанії від реклами у Facebook та Instagram, яка просуває шахрайські схеми й заборонені товари. Про це повідомляє Reuters.

“ФТК і КЦПБ мають негайно розпочати розслідування і, якщо інформація підтвердиться, вжити рішучих правоохоронних заходів там, де це доречно”, – написали Голі й Блюменталь у листі до федеральних відомств, закликаючи змусити Meta повернути незаконні прибутки, сплатити штрафи та припинити показ подібної реклами.

На початку цього місяця Reuters із посиланням на внутрішню документацію компанії повідомило, що наприкінці 2024 року Meta очікувала отримати близько 10% річного доходу (приблизно $16 млрд) від незаконної реклами. В одному з документів зазначалося, що Meta заробляє $3,5 млрд кожні шість місяців на шахрайських оголошеннях “вищого рівня ризику”. В інших документах ішлося, що правила Meta про боротьбу із шахрайством фактично не застосовувалися до багатьох оголошень, які, на думку регуляторів і персоналу, “порушували дух” політики компанії щодо шахрайської реклами.

У відповідь на матеріал Reuters у Meta заявили, що за останні 18 місяців кількість скарг користувачів на шахрайство скорочено на 58%. Лист Голі й Блюменталя “містить перебільшені й хибні твердження”, сказав речник Meta Енді Стоун. 

“Ми активно боремось із шахрайством і аферами, тому що такого контенту не хочуть люди, що користуються нашими платформами, не хочуть легальні рекламодавці й ми також не хочемо”, – зазначив Стоун.

Республіканець Голі й демократ Блюменталь висловили сумніви щодо сумлінності Meta в боротьбі з незаконною рекламою. Вони звернули увагу на “бібліотеку реклами” Meta – загальнодоступну базу оголошень, які з’являються на її платформах.

“На момент написання цього листа навіть побіжний огляд Бібліотеки реклами Meta виявляє оголошення, які очевидно просувають незаконні азартні ігри, платіжні шахрайства, криптосхеми, секс-послуги у форматі ШІ-дипфейків і фейкові пропозиції федеральних виплат”, – написали сенатори.

Вони також процитували дані Reuters, згідно з якими платформи Meta причетні до третини всіх шахрайств у США – за оцінками самої компанії. Сенатори зауважили, що ФТК оцінює збитки американців від шахрайств за минулий рік у $158,3 млрд.

“Це означає, що Meta потенційно відповідальна більш ніж за $50 млрд збитків споживачів”, – зазначили вони.

У листі стверджується, що Meta свідомо вирішила ухвалювати рекламу, яка просуває шахрайську діяльність.

“Шахрайські схеми заповнили Facebook та Instagram; водночас Meta радикально скоротила штат фахівців з безпеки, зокрема фахівців, відповідальних за обовʼязкові згідно з вимогами ФТК перевірки, – натомість вкладаючи величезні суми у свої проєкти зі штучного інтелекту”, – зазначили автори матеріалу.

Блюменталь і Голі висловили особливе занепокоєння щодо фейкової реклами нібито від імені уряду США або політичних діячів. Як приклад сенатори навели фальшиве оголошення, де президент Дональд Трамп нібито пропонує $1 тисячу отримувачам продовольчої допомоги.

“Попри застереження щодо реклам з дипфейками, які імітують політиків, Meta досі показує шахрайські ролики. Отримувачами прибутку від цих схем часто є кіберзлочинні групи з Китаю, Шрі-Ланки, В’єтнаму й Філіппін”, – ідеться в листі.