ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

"Репортери без кордонів" вважають штраф російському The New Times смертним вироком виданню

29.10.2018, 12:25
Фото - Lenta.ru

“Репортери без кордонів” різко засуджують астрономічний штраф у розмірі 22 млн 250 тис. рублів, накладений на інформаційний сайт The New Times. Якщо рішення суду буде підтверджено під час апеляції, це опозиційне видання буде змушене закритися. Про це йдеться в заяві організації.

В організації наголошують, що такий штраф, до якого був засуджений російський журнал The New Times, - це смертний вирок. Особливо якщо враховувати, що фінансові труднощі, з якими стикалося це відоме опозиційне видання, вже змусили його припинити випуск паперової версії в червні 2017 року. Його головний редактор Євгенія Альбац і адвокат Вадим Прохоров повідомили про винесене судове рішення 26 жовтня. Судова влада звинуватила видання в тому, що воно не подало у встановлені терміни додаткову інформацію про “іноземне фінансування” за 2017 рік, зазначили в організації.

“Цей астрономічний штраф - ще один удар по незалежним ЗМІ, які перебувають під безпрецедентним тиском, - заявив керівник відділу Східної Європи та Центральної Азії “Репортерів без кордонів” Йоганн Бір. - Ми закликаємо правосуддя переглянути в апеляційному рішенні це невідповідне рішення. Російська влада повинна припинити практику криміналізації контактів громадянського суспільства з закордоном”.

Прокуратура цікавиться фінансуванням, яке The New Times отримало від російської НКО “Фонд підтримки свободи преси”, що була оголошена “іноземним агентом”. Починаючи з 2012 року, російські асоціації, які отримують іноземне фінансування, повинні ставити позначку “іноземного агента” на свої публікації і здавати детальну звітність щодо своєї фінансової ситуації під загрозою астрономічних штрафів або примусового закриття. Цей закон використовується як знаряддя боротьби проти громадянського суспільства. Він завдав удару по основним російським НКО, які підтримують ЗМІ, після чого наприкінці 2017 року був поширений і на самі ЗМІ, наголошують “Репортери без кордонів”.

Росія посідає 148-ме місце зі 180 у всесвітньому рейтингу свободи преси за 2018 рік, опублікованому організацією.

Нагадаємо, 25 жовтня суд у Москві (Росія) оштрафував журнал The New Times і головного редактора видання Євгенію Альбац більш ніж на 22 мільйони 250 тис. рублів. Про це повідомляє російський телеканал “Дождь” із посиланням на “Ехо Москви” та “Інтерфакс”.

Згідно з повідомленням, видання і Альбац визнали винними у несвоєчасному поданні до Роскомнагляду даних про іноземне фінансування. Штраф призначений за ненадання або несвоєчасне надання редакцією видання інформації про отримання грошових коштів (ч.1 ст. 13.15.1 КпАП).

Суд постановив, що ТОВ “Нові часи”, отримавши 22,25 мільйона рублів від НКО “Фонд підтримки свободи преси”, визнаної іноземним агентом, не надав у Роскомнагляд повідомлення про отримання коштів від іноземних джерел за другий, третій і четвертий квартали 2017 року.

Головна редакторка The New Times Євгенія Альбац вважає, що влада намагається остаточно закрити незалежні засоби масової інформації, які залишилися, а її “видавити з країни”. Таку думку вона висловила в ефірі радіостанції “Ехо Москви”.

“Мені здається, влада вирішила остаточно закатати в асфальт усе, що ще якось дихає на полі російських незалежних ЗМІ, щоб максимально мінімізувати всі ризики. Влада пішла на порушення власних же законів для того, щоб довести до банкрутства журнал The New Times. Ймовірно, ідея полягає в тому, щоб не тільки закрити журнал, а ще, по-перше, це сигнал усім тим небагатьом, хто залишився, а по-друге, за цим стоїть ідея видавити мене з країни”, - сказала вона.

Рішення суду, на думку Альбац, було продиктовано “зверху”: “Команда прийшла із самого верху, і йшла вона виключно по силовим органам. Вони навіть не вважали за потрібне довести до відома Роскомнагляду, який мав би мати до нас претензії за те, що ще один папірець - а це саме один папірець - ми їм не надали у 2017 році”, - зазначила вона.

За словами Альбац, видання оскаржуватиме це рішення, але особливої ​​надії, на її думку, на скасування штрафу немає.

Як повідомляє "Дождь", у травні Тверська міжрайонна прокуратура вимагала від The New Times документи про джерела, розмір та порядок фінансування за останні півтора року. Прокуратуру цікавили відомості про витрачання 5,4 мільйона рублів, які ТОВ “Нові часи” отримало від НКО “Фонд підтримки вільної преси”, а також те, на якій підставі ці гроші були перераховані.

Крім того, від керівництва видання вимагали відомості про дотримання закону про ЗМІ щодо “порядку повідомлення про отримання редакцією грошових коштів від іноземних джерел”.

Влітку 2017 року The New Times перестав виходити в паперовій версії. Роботу продовжив сайт видання.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!