ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

"Репортери без кордонів" розблокували понад 22 інформаційних сайти у світі

12.03.2019, 11:43
Фото - rsf.org

Сьогодні з приводу Всесвітнього дня боротьби з цензурою в інтернеті "Репортери без кордонів" (RSF) надали альтернативний доступ до 22 медіа-сайтів, що були заблокованими в різних країнах. Про це повідомляють RSF. Операцію “Супутня свобода” (#Collateral Freedom) запустили ще у 2015 році.

Завдяки техніці, відомій як веб-сайти-дзеркала, мільйони людей отримують доступ до інформації та новин у різних країнах: Азербайджані, Бурунді, Бахрейні, В’єтнамі, Ірані, Китаї, Омані, Пакистані, Саудівській Аравії, Туркменістані, Туреччині, Філіппінах, Узбекистані тощо. За чотири роки "Репортери без кордонів" зафіксували 142 мільйони відвідувань новинних сайтів-дзеркал, що були заморожені у себе вдома.

Один із трьох веб-сайтів було додано до переліку розблокованих  – ALQST (Advocating for Human Rights), він відстежує порушення прав людини в Саудівській Аравії.

"Ми стикаємося з величезними труднощами, – сказав редактор ALQST Яхія Ассірі, саудівський журналіст, що був змушений виїхати з країни й наразі мешкає та працює в Лондоні. – Саудівська влада систематично застосовує різні заходи, аби примусити нас замовчати. Серед технологій, які вони застосовують, – блокування нашого сайту. Ми намагаємось обійти цензуру, ставлячи нашу інформацію на інші онлайн-платформи, але ідеальне рішення, щоб продовжувати інформувати про ситуацію з правами людини в Саудівській Аравії, – це система сайту-дзеркала, що дозволяє більш легким способом підвищити рівень відвідуваності нашого сайту". У Саудівській Аравії "Репортери" змогли розблокувати сайт "Європейська саудівська організації прав людини" (European Saudi Organization for Human rights).

Дзеркала дублюють сайти й постійно синхронізуються з оригінальними порталами в режимі реального часу, їх розміщують провідні інтернет-компанії, такі як Fastly, Amazon, OVH. Органам влади або будь-кому іншому важко заблокувати доступ до дзеркал, не припиняючи доступ до інших послуг, що надають інтернет-монополії, тобто перекрити доступ до небажаних сайтів-дзеркал та уникнути супутньої шкоди. Що й дало назву цій акції – "Супутня свобода".

В Узбекистані, наприклад, після смерті президента Іслама Карімова, у серпні 2016 року, ситуація з тотальним контролем над інтернетом не змінилася зовсім, повідомляють "Репортери без кордонів". З часу, коли влада потопила в крові акції протесту в Андіжані у 2005 році, вона поступово запровадила інституційні структури та отримала законодавство й технології, що дозволяють забезпечити такий контроль над інтернетом. Із 2011 року всі провайдери мусять підпорядковуватися державній компанії "Узтелеком", що спрощує процедуру блокування сайтів. Приміром, у 2014 році провідний інформаційний сайт Uznews.net був змушений закритися.

У Туркменістані лише 15% населення мало доступ до інтернету у 2016 році, за даними "Репортерів без кордонів". Користувачі можуть продивлятися лише цензуровану версію світової мережі, яка має назву "Turkmernet". Заходити в інтернет-кафе дозволено лише за наявності посвідчення особи. Відвідування сайтів, які влада вважає небажаними, неможливе, адже вони є заблокованими. Більшість інформаційних незалежних або іноземних сайтів зазнають цензури, як і платформи блогів. "Репортери" розблокували сайт "Хроніка Туркменістану".

У Туреччині після запровадження драконівських реформ блокування сайтів стало систематичним. Влада не зупиняється перед надзвичайними заходами, наприклад заблокувати повністю Youtube, досі лише декілька країн вдавалися до таких дій. "Репортери" розблокували сайт ozguruz.org.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!