ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Прокремлівська пропаганда дискредитує в соцмережах серед громадських організацій і ІМІ – дослідження

17.02.2022, 17:43
Фото – Shutterstock / PathDoc / dailymail.co.uk
Фото – Shutterstock / PathDoc / dailymail.co.uk

Прокремлівські сторінки та канали в соцмережах дискредитують у своїх дописах серед громадських організацій і Інститут масової інформації.

Про це йдеться в досліджені “Детектора медіа” щодо дискредитації незалежних медіа та громадських організацій в соцмережах.

Згідно з дослідженням, атакують переважно або великі медіа, чия риторика суперечить прокремлівській, або людей чи організації, які викривають дезінформацію, поширювану проросійськими джерелами.

Умовно тих, на кого нападали, можна поділити на три категорії: медіа й медійні проєкти, грантодавці та фонди, що підтримують розвиток незалежних медіа, та громадські організації, що спеціалізуються на різних аспектах медіа. 

Серед першої категорії найбільше нападали на такі медіа: “Українська правда”, “Дзеркало тижня”, “Наші гроші” та Bihus.Info, Слідство.Інфо, “Схеми”, “Заборона”, Hromadske, Укрінформ, “Слово і Діло”, Liga.net, НВ, Суспільне, Крим.Реалії і Радіо Свобода, “Детектор медіа”, Інститут масової інформації.

Серед грантодавців та фондів прокремлівські сторінки та канали в соцмережах найбільше дискредитували USAID та Internews Network. Часто дискредитують міжнародний фонд “Відродження”, проте зрідка в контексті медіа. 

Із громадського сектору найчастіше атакували “Детектор медіа” (дискредитували і як медіа, і як громадську організацію), Інститут масової інформації, The Journalism Development Network, Академію української преси, Комітет захисту журналістів та Міжнародний консорціум журналістів-розслідувачів.

Фото – "Детектор медіа"

Для позначення медіа та окремих представників ЗМІ чи громадського сектору, яких намагаються дискредитувати, використовують численну кількість ярликів. Наприклад, “клієнтела”, “іноземні агенти”, “агентура Заходу”, “чужинська агентура”, “рептелоїди із Заходу”, “грантососи”, “грантоїди”. Однак найпопулярнішими з них усе ж лишаються похідні слова від прізвища американського фінансиста Джорджа Сороса: “соросЗМІ”, “соросята”, “ставленики Сороса”, “адепти Сороса”, “секта свідків Сороса”, “рупори Сороса”, “сорособоти”.

У дослідженні перелічуються прийоми, які Кремль використовує для дискредитації незалежних медіа: поділ на своїх та чужих; “чорні / білі списки”; принцип “сам дурак”; прийом “жертви”; “спіраль мовчання” та перехід на особистості.

Дослідження дезінформації Кремля в українських соцмережах провів “Детектор медіа” в період вересень 2021 – січень 2022 року.

За допомогою елементів штучного інтелекту проаналізовано близько 2500 дописів в українському сегменті фейсбуку, телеграму та твіттеру. Під українським сегментом маються на увазі дописи профілів, сторінок, груп та каналів, які розташовані в Україні або вказали своїм місцем розташування Україну.

Детальніше про методологію дослідження читайте тут.

Liked the article?
Help us be even more cool!