13% новин у регіональних онлайн-медіа присвячено темі політики. 12% політичних новин містять у собі ознаки замовлення.
Такими є результати моніторингу онлайн-медіа в 10 регіонах України, проведенного ГО “Інститут масової інформації” 10–14 червня 2019 року.
Найбільше політичних новин міститься в контенті Чернівців – 21,5% загальної кількості новин. Найменше їх розміщували в Сумах – лише 3% загальної кількості новин.
Водночас у Сумах 57% політичних новин мали ознаки замовлення.
Найбільше політичних новин з ознаками замовлення було зафіксовано в Харкові (24% загальної кількості політичних новин). Найменше – в онлайн-медіа Чернігова та Чернівців, де взагалі не було виявлено політичної джинси в період моніторингу.
У середньому 12% загальної кількості політичних новин у регіональних медіа містили ознаки замовлення. Для порівняння: кількість
джинси в загальнонаціональних медіа за цей же період становила 11%.
“Наразі Україна перебуває в періоді політичної кризи (передчасні парламентські вибори, поляризація суспільства) тому мене особисто дивує така низька кількість політичних новин в регіональних медіа. Очевидно, що в українському політизованому суспільстві існує соціальний запит на якісні політичні новини як регіонального, так і загальнонаціонального рівня. Такі новини мають допомогти людям зробити усвідомлений вибір під час виборів. В умовах, коли політичних новин у медіа мало, люди змушені шукати політичну інформацію в інших джерелах, у тому числі в соціальних мережах, де якість такої інформації є сумнівною. Відповідно, отримавши в альтернативних джерелах сумнівну політичну інформацію, суспільство може робити не усвідомлений вибір, а вибір, що обумовлений емоціями, а не критичним мисленням”, – таку думку висловила аналітикиня ІМІ Олена Голуб.
Дослідження проводилося в 10 регіонах країни (Чернігів, Чернівці, Черкаси, Харків, Тернопіль, Суми, Рівне, Львів, Запоріжжя та Житомир). У кожному регіоні аналізувалось по п'ять онлайн-медіа. Загальна вибірка новин становила 2500 новин.
Моніторинг проводили в таких ЗМІ:ЖИТОМИР (Журнал Житомира, Житомир.Інфо, Житомир-онлайн, Фреш ньюз, 20 хвилин. Житомир),
ЗАПОРІЖЖЯ (061.ua, Zaбор, Forpost, Заноза, Акцент),
ЛЬВІВ (ЗІК, Захід.нет, Вголос, Варта 1, Твоє місто),
РІВНЕ (Радіо трек, ОГО, Рівне 1, Рівне вечірнє, ВСЕ, РівнеМедіа),
СУМИ (Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, SumyToday, The Sumy Post),
ТЕРНОПІЛЬ (0352.ua, Галас, Терен, Реально, За Збручем),
ЧЕРКАСИ (Вичерпно, Центр черкаських медіа, ІнфоМіст, Прочерк, Нова Доба),
ХАРКІВ (АТН, Status Quo, Город Х, KHARKIV Today, 057.ua),
ЧЕРНІВЦІ (БукІнфо, Молодий буковинець, АСС, Час, 0372.ua),
ЧЕРНІГІВ (Город.CN, 0462.ua, Час Чернігівський, Події і Коментарі, ЧеЛайн).
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews