Радикальна партія Олега Ляшка витратила половину коштів, отриманих в рамках державного фінансування, на рекламу в ЗМІ. Про це свідчать дані звіту політичної партії за ІІ квартал 2017 року (квітень-червень). Упродовж ІІ кварталу РПЛ загалом було витрачено 13 млн. грн. на здійснення статутної діяльності. Із них 12,8 млн. грн. склали кошти Державного бюджету України.
Про це повідомляє
Комітет виборців України.
Майже половину всієї суми РПЛ витратила на пропагандистську діяльність: 5,8 млн. грн. – на рекламу по ТБ та 0,5 млн. грн. – на рекламу по радіо. Із них найбільше 3,2 млн. грн. було передано ТОВ «Інформаційне агенство «112-Україна та 1,9 млн. грн. – ТОВ «Новини 24». Кошти спрямовано на розміщення інформаційних відеоматеріалів на телеканалах. Ще 88 тис. грн. пішло на рекламу в друкованих ЗМІ.
Витрати партії на рекламу в ЗМІ суттєво перевищили кошти, які було направлено на виплату заробітної плати чи оренду приміщень. На ці потреби пішло 2,4 млн. грн. та 0,3 млн. грн. відповідно.
«РПЛ фактично продовжує піаритися за рахунок коштів платників податків. Крім оплати прямої політичної реклами, партія вкладає значні кошти в продукцію із власною символікою. Цього кварталу РПЛ витратила майже 400 тис. грн. на сумки та бейсболки з логотипом, а також 132 тис. грн. - на листівки. Загалом це класичний приклад витрачання державних коштів на вітер. Замість того, щоб розбудовувати структуру партії, проводити навчання партійних активістів, проводити роботу із виборцями партія вкладає кошти в піар-активність. КВУ розробив зміни до законодавства про держфінансування партій, які серед іншого передбачають заборону партіям витрачати кошти платників податків на рекламу», - зазначив голова КВУ Олексій Кошель.
У 2017 році парламентським політичним партіям передбачено з Державного бюджету 442 млн. грн. на розвиток статутної діяльності. Партії отримують 25% цієї суми щоквартально. Наразі РПЛ є єдиною парламентською партією, чий звіт оприлюднено на сайті НАЗК.
Дослідження виконано в рамках проекту по моніторингу політичних партій.
КВУ