Основним джерелом інформації в регіональних онлайн-ЗМІ є прес-релізи - дослідження ІМІ
Основним джерелом інформації в регіональних онлайн-ЗМІ є прес-релізи, на основі яких побудовано 41% матеріалів. Натомість у друкованих медіа в третині матеріалів джерелом інформації є все ж власний кореспондент.
Такими є дані моніторингу медіа, проведеного Інститутом масової інформації у восьми східних та південних регіонах України (Запоріжжя, Миколаїв, Одеса, Херсон, Дніпро, Харків, Луганщина та Донеччина).*
Наприклад, в інтернет-ЗМІ Одещини, які досліджувалися, цілих 68% матеріалів виявилися побудованими на основі прес-релізів. Найменше це джерело інформації використовують інтернет-ЗМІ в Херсоні (21%).
Другу позицію за частотою використання як джерела інформації в регіональних онлайн-ЗМІ посідають соціальні мережі. У середньому 11,5% матеріалів побудовано на дописах із соціальних мереж. Найчастіше це джерело використовують інтернет-ЗМІ Дніпра та Миколаєва (у 18% матеріалів), найменше – в ЗМІ Запоріжжя (5,5%).
І лише на третьому місці в онлайн-ЗМІ джерелом інформації є власний кореспондент: 9,5% матеріалів в онлайн-медіа було написано власними журналістами, наприклад з місця події. Найактивніше власні кореспонденти працюють в онлайн-ЗМІ Одещини (у 20% матеріалів тут джерелом інформації є власний кореспондент). Найгірша ситуація з онлайн-ЗМІ Миколаєва, де власними кореспондентами написано лише 1% матеріалів.
У 9% матеріалів у регіональних інтернет-медіа джерелом інформації є інший місцевий ЗМІ.
У 5% матеріалів у регіональних онлайн-медіа були не названі джерела інформації, чим порушується стандарт достовірності. Найбільше матеріалів без джерел містилося в ЗМІ Маріуполя (12%), найменше – Харкова (0,5%).
У регіональних друкованих ЗМІ ситуація з джерелами виявилася кращою: на першому місці – власкори, другу позицію як джерело інформації посідають експерти та коментатори (25,5% матеріалів у друкованих ЗМІ побудовано на заявах експертів). Найбільше таке джерело інформації використовують газети Запоріжжя – у 49,5% матеріалів.
У 14% матеріалів у друкованих регіональних медіа джерелом інформації є прес-релізи, найбільше це джерело інформації використовують медіа Миколаєва, тут третина матеріалів побудована на основі прес-релізів.
Ще у 13% матеріалів взагалі не вказано джерела інформації, найвищий цей показник у газетах Миколаєва – 27%.
Цікаво, що ні онлайн-, ні друковані медіа східних та південних регіонів України практично не використовували як джерело інформації російські ЗМІ та ЗМІ окупованих регіонів, ці показники близькі до нуля.
*У межах дослідження було опрацьовано новинні стрічки 32 регіональних онлайн-медіа та 19 друкованих медіа у восьми східних та південних регіонах України (Запоріжжя, Миколаїв, Одеса, Херсон, Дніпро, Харків, Луганщина та Донеччина). Загальна вибірка становила 3088 матеріалів в онлайн-медіа та 714 матеріалів у друкованих ЗМІ .
Методологія моніторингу охоплювала моніторинг новин, які були опубліковані з 5 по 11 квітня 2019 року, і подальший аналіз обраних публікацій на предмет використаних ними джерел інформації.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!