Опитування ІМІ: 22% українських редакцій використовують штучний інтелект на постійній основі
Лише 22% українських журналістів заявили, що їхні редакції регулярно використовують хоча б один інструмент штучного інтелекту. Такими є результати опитування Інституту масової інформації, проведеного серед журналістів з 11 по 24 червня 2024 року.
За даними опитування, ще 30% респондентів вказали, що іноді залучають ШІ у свою роботу. При цьому 20% медійників повідомили, що зовсім не користуються інструментами ШІ. Додатково, 16% опитаних зазначили, що мали досвід використання ШІ, але припинили його застосування.
Якими інструментами ШІ найчастіше користуються медійники
Опитані медійники, які користуються інструментами ШІ, найчастіше використовують такі функції:
- 62% найчастіше використовують функціонал для розшифровки інтерв'ю;
- 31% ШІ допомагає створювати індивідуальний візуальний контент для матеріалів;
- 21% використовують інструменти машинного аналізу для виправлення помилок у текстах (граматичних, стилістичних чи орфографічних);
- 21% – для написання статей, репортажів, пресрелізів та інших текстових матеріалів;
- 19% генерують заголовки та ліди до текстів за допомогою інструментів ШІ;
- 17% використовують інструменти ШІ для оптимізації журналістських текстів для різних аудиторій та платформ;
- 14% медійників використовують інструменти ШІ для обробки та аналізу великих масивів даних, які використовують у своїй роботі.
- 12% зазначили, що використовують ШІ для підготовки питань до інтерв'ю;
- 7% респондентів залучають роботизовані інструменти для збирання згадок в медіа та моніторингу репутації.
Сума відсотків може перевищувати 100%, оскільки респонденти могли обрати декілька варіантів відповіді.
Ознайомитися з повним текстом результатів опитування можна за посиланням.
*Дослідження проводилося з 11 по 24 червня 2024 року включно методом кількісного анонімного онлайн-опитування за простою випадковою вибіркою серед потенційних респондентів – журналістів і редакторів, що працюють. Усього отримано 50 відповідь від українських медійників, що проживають в усіх регіонах України.
Інститут масової інформації проводить майстер-класи, як журналістам найкраще залучати роботів, інструменти ШІ для створення контенту. Щоб дізнатися більше про те, як працюють різні інструменти штучного інтелект та як журналістам покращити ефективність своєї роботи, можна дізнатися на безкоштовних майстер-класах, які відбуваються на Медіабазах ІМІ.
Інститут масової інформації (ІМІ) — медійна громадська організація, яка працює з 1996 року. ІМІ відстоює права журналістів, аналізує медіасферу та висвітлює пов’язані з медіа події, протидіє пропаганді та дезінформації, забезпечує медіа засобами захисту для відряджень у зону бойових дій під час російсько-української війни починаючи з 2014 року.
ІМІ робить єдиний в Україні моніторинг свободи слова та список прозорих і відповідальних онлайн-медіа, документує медійні злочини Росії у війні проти України. ІМІ має представників у 20-ти регіонах України та мережу хабів “Медіабаза” для безперебійної підтримки журналістів. Серед партнерів ІМІ — “Репортери без кордонів” та Freedom House, організація входить до мережі Міжнародної організації із захисту свободи слова (IFEX).
Help us be even more cool!