ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Оксана Романюк: 90% українських медіа виживали завдяки грантам

Практично 90% українських медіа виживали завдяки грантам. Це наслідок того, що в перший рік повномасштабного вторгнення Росії в Україну впав рекламний ринок, зокрема у сфері онлайн-медіа на 92%. 

Про це в ефірі Громадського радіо сказала директорка Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк, розповідаючи про наслідки зупинення фінансування всіх програм та проєктів Американської агенції з міжнародного розвитку (USAID) на 90 днів.

Директорка Інституту масової інформації Оксана Романюк. Фото Єгора Линника

“І досі він (рекламний ринок. – Ред.) не відродився. Особливо в регіональних медіа. Якщо в національних медіа з’явилися рекламодавці і вони почали заробляти – і то вони себе не можуть покрити на 100%, – то в регіональних медіа, ми дізнавалися, доходи з реклами зараз становлять від 3 до 10%. І за таку суму просто неможливо вижити”, – зазначила Оксана Романюк.

Вона назвала ключові ризики призупинення фінансування: послаблення демократії і демократичних інституцій в Україні.

“Тому що медіа роблять владу підзвітною суспільству. Медіа забезпечують контроль над владою. Вони не просто інформують громадян. Вони роблять усі ці історії, усе, що відбувається, прозорим. І, якщо немає належної підтримки медіа, вони не можуть виконувати свою цю головну функцію. Що тоді робиться? Тоді росте корупція. Росте зловживання, обмеження прав людини тощо”, – зазначила директорка ІМІ.

Також серед ризиків, які назвала Оксана Романюк, – монополізація медіапростору. Вона нагадала, що до повномасштабного вторгнення в Україні медіапростір контролювали олігархи.

“У нас були п’ять великих олігархів, і це все зникло. А зараз, коли медіа ослабились, може бути, що хтось захоче скористатись ситуацією, щоб захопити медіапростір, почати його контролювати і таким чином перетворити медіа на інструмент якогось впливу. Ну, сподіваюся, що цього не станеться”, – уточнила директорка ІМІ.

За її інформацією, 80%, а можливо, і більше українських медіа співпрацювало з USAID.

“Проблема в тому, що гранти були практично у всіх. Питання в тому, що у декого ці гранти складали просто до 100% і вони тільки за рахунок грантів і могли виживати. У когось ці гранти складали 40–60%, у когось – менше”, – розповіла Оксана Романюк.

Вона додала, що гранти були не тільки від США, а й від ЄС, від ООН. 

“І хоча саме американські гранти були, напевно, ключовими на ринку і вони інвестували найбільше не лише там в українську економіку, але і в українську медіасферу, все ж таки в нас залишаються європейські інституції, і я сподіваюся, що вони зараз проявлять свою лідерську роль і вийдуть із пропозиціями для українських медіа та держави. Щоб підтримати і захистити нас від того, що може статися”, – сказала Оксана Романюк.

Як повідомляв ІМІ, на тлі призупинення фінансування всіх програм та проєктів Американської агенції з міжнародного розвитку (USAID) Медіарух закликав громадян і бізнес підтримати незалежну журналістику.

Liked the article?
Help us be even more cool!