Офіс мовного омбудсмена нагадав алгоритм дій, коли інформацію та послуги надають російською.
Першочергово клієнтам радять владнати ситуацію самостійно. Зокрема, запропонувати порушнику дотримуватися закону України про державну мову.
Якщо ж людина відмовляється дотримуватися законодавства, то потрібно звернутися до керівництва порушника / закладу або на гарячу лінію установи та повідомити про ігнорування вимог законодавства.
У разі відмови потрібно зафіксувати цей момент та зберегти докази порушення:
- відео або аудіозапис розмови;
- місце порушення;
- дані порушника чи об’єкта господарювання: ПІБ, час порушення, контакти.
Також можна подати скаргу до уповноваженого, заповнивши відповідну форму на сайті омбудсмена або надівши листа на електронну адресу [email protected].
У скарзі обов’язково має бути зазначено:
- ПІБ заявника та місце проживання;
- суть скарги;
- дані порушника;
- докази порушення;
- дата.
Скаргу можна подати протягом шести місяців з дня виявлення порушення.