Офіс мовного омбудсмена нагадав алгоритм дій, коли інформацію та послуги надають російською.

Першочергово клієнтам радять владнати ситуацію самостійно. Зокрема, запропонувати порушнику дотримуватися закону України про державну мову.

Якщо ж людина відмовляється дотримуватися законодавства, то потрібно звернутися до керівництва порушника / закладу або на гарячу лінію установи та повідомити про ігнорування вимог законодавства.

У разі відмови потрібно зафіксувати цей момент та зберегти докази порушення:

  • відео або аудіозапис розмови;
  • місце порушення;
  • дані порушника чи об’єкта господарювання: ПІБ, час порушення, контакти.

Також можна подати скаргу до уповноваженого, заповнивши відповідну форму на сайті омбудсмена або надівши листа на електронну адресу [email protected].

У скарзі обов’язково має бути зазначено: 

  • ПІБ заявника та місце проживання;
  • суть скарги;
  • дані порушника;
  • докази порушення;
  • дата.

Скаргу можна подати протягом шести місяців з дня виявлення порушення.