Обрізали лого і замалювали назву сайту: "Житомир.info" повідомило про крадіжку ексклюзивного інтерв’ю
Онлайн-видання “Житомир.info” повідомило про порушення авторського права з боку місцевого телеграм-каналу pzhytomyr (ПЖ): обрізав лого на фотографіях та замалював назву сайту. Водночас інші медіа, зокрема новинний сайт “Журнал Житомира”, під час поширення інформації послалися на ПЖ.
Про це повідомила головна редакторка сайту “Житомир.info” Тамара Коваль та повідомила деталі представниці ІМІ в Житомирській області.
“Вже звикли, що на наших фото обрізають логотип, а тут не полінувалися на відео замальовувати”, – написала редакторка на своїй Facebook-сторінці 15 вересня.
Скриншот ІМІ
14 вересня в прямому ефірі програми “Діалоги” на “Житомир.info” міський голова Сергій Сухомлин відповідав на запитання читачів. Після ефіру журналісти підготували новину “Мер Житомира прокоментував будівництво на розі Київської та Театральної: дозвільних документів немає, хочуть зносити”.
Вже через годину така сама новина з’явилася на пабліку pzhytomyr, але без жодної згадки про першоджерело, розповіла гендиректорка “Житомир.info” Юлія Новицька в коментарі представниці ІМІ в Житомирській області.
“ПЖ обрізав логотип на фотографіях. Фото в статті використовувалися наші архівні, і фото будівництва робила наша редакторка особисто на телефон свій. Крім того, вони з нашого ефіру вирізали шматок відео, де саме мер розповідав про це будівництво, а також заблюрили в правому верхньому кутку наш логотип”, – зазначила Юлія Новицька.
Скриншот ІМІ
Згодом новина з’явилася на інших ресурсах і знову ж без згадки справжніх авторів.
“Після посту ПЖ на сайті “Журнал Житомира” з'являється новина на цю ж тему з посиланням на телеграм-канал “ПЖ” і вже о 19:44 з'являється допис у телеграм-каналі “Житомир 24”. Та ПЖ на цьому не зупиняється і знову вирізає шматок відео з нашого ефіру й о 20:34 публікує новий допис. І в цьому відео вони вже не полінувалися затерти не тільки наш логотип у правому верхньому кутку, а й наш величезний логотип, який висить на стіні в самій студії і навіть на чашках, які стоять на столі під час ефіру”, – пояснила Юлія Новицька.
Скриншот ІМІ
У коментарі ІМІ головна редакторка “Житомир.info” Тамара Коваль зазначила, що їхні новини регулярно передруковують без гіперпосилань, а спроби поговорити ні до чого не приводили.
“ПЖ не вперше бере наші новини, це постійна практика, посилання жодного разу не було. Можливо, у колег теж є такий негативний досвід, або ж це упереджене ставлення саме до нашого сайту. Вони добре знають, хто першоджерело, бо ж обрізають і замальовують наші логотипи. Колись наша журналістка намагалася з ними спілкуватися на тему використання нашого контенту, її просто забанили. Тому це свідомі дії і звичайна практика для телеграм-каналів. Щодо “Журналу Житомира”, то ми спробували з ними зв'язатися, але в рекламному відділі нам відмовилися дати номер редактора й порадили написати їм на електронну пошту: “Ви вказуєте свій контактний телефон, і якщо ми вважатимемо за потрібне, то з вами зв'яжуться”, – розповіла Тамара Коваль.
Вона зазначила, що написала листа на пошту “Журналу Житомира” з проханням додати гіперпосилання на першоджерело, але відповіді не отримала.
Представниця ІМІ звернулася по коментар до адміна ПЖ. Їй відповіли, що прагнуть подавати “об'єктивну інформацію без зовнішнього впливу чи рекламних аспектів”.
“Наша мета полягає в забезпеченні того, щоб читачі отримували об'єктивну інформацію без зовнішнього впливу чи рекламних аспектів. Заблюрення логотипів та іншої ідентифікувальної інформації допомагає нам зберегти нейтральність у нашому матеріалі та запобігти будь-якому можливому впливу реклами чи інших сторонніх факторів на наші редакційні рішення. Окрім того, дивно чути від “Інфо” звинувачення в крадіжці контенту, оскільки їхня редакційна політика дозволяє собі неодноразово використовувати наші матеріали – без посилання на першоджерело. Якщо посилання “на соцмережі” в їхніх матеріалах досить, гадаю, посилання на “місцеві ЗМІ” в наших матеріалах також цілком досить для того, щоб підкреслити акцент на місцевій важливості цієї інформації та подій”, – відповіла редакторка pzhytomyr Анастасія.
Як аргумент Анастасія надіслала скриншоти новин із сайту “Житомир.інфо”, в яких журналісти не посилалися на ПЖ в тексті, але й не замальовували лого пабліку на відео.
Скриншот ІМІ
На уточнювальне запитання редакторка pzhytomyr додала: “Інфо” використовує й інші наші ексклюзивні матеріали, включно з тими, де відсутні логотипи “pzhytomyr”. Зокрема, в нещодавньому матеріалі про дрес-код 27 ліцею, звернення учнів якого надійшли саме нам”.
Також представниця ІМІ надіслала на пошту “Журналу Житомира” лист із запитанням, чому журналісти послались у своїй новині саме на телеграм-канал, а не на першоджерело інформації.
У відповідь редакція зазначила, що вони “в жодному разі не мали на меті спровокувати конфлікт” і коли з'ясували першоджерело, то внесли зміни в новину та додали посилання на видання.
“Щодо конкретної ситуації зі скаргами від редакції видання “Житомир.інфо”, ми поділяємо занепокоєння колег-журналістів та розуміємо їхнє обурення. В жодному разі не мали на меті спровокувати конфлікт. 14 вересня редактор стрічки новин побачила допис із відео в телеграм-каналі. На відео був логотип телеграм-каналу. Цей ролик використали для написання новини на нашому сайті і відповідно до норм залишили посилання на джерело. 15 вересня з'ясувалося, що першоджерело – це інше видання. Тому ми внесли зміни в новину та додали посилання на видання. На нашу думку, це звична, робоча ситуація”, – відповіла редакція “Журналу Житомира”. Там також додали, що теж мають свій негативний досвід порушення авторських прав.
Help us be even more cool!