Російський підрозділ компанії Nielsen, що спеціалізується на вимірюванні аудиторії, аналітиці та контент-даних, почав враховувати окуповані території України, називаючи їх “новими територіями Російської Федерації” у своїх дослідженнях ринку товарів повсякденного попиту (FMCG). 

Про це повідомляє польське видання Wiadomosci Handlowe.

Як зазначили в редакції, українці обурені, а головний офіс компанії NielsenIQ не відповідає на запити wiadomoscihandlowe.pl. 

“Дії компанії викликають питання щодо дотримання західних санкцій”, – наголосили в редакції.

В Wiadomosci Handlow зауважили, що жодна західна держава не визнає анексії Росією українських територій (Patryk Makowski; Shutterstock)

У червні російський підрозділ Nielsen (Нильсен) повідомив, що вперше оцінив продаж пива “з урахуванням частки нових територій Російської Федерації”. 

“Хоча компанія прямо не назвала ці території, здогадатися неважко. Росія у 2014 році незаконно анексувала український Крим, а у 2022 році – частини Донецької, Луганської, Запорізької та Херсонської областей. Жодна західна держава не визнає ці анексії”, – коментують в Wiadomosci Handlowe.

У презентації результатів російського дослідження Nielsen вказано, що вперше було перевірено “максимально можливий обсяг продажу пива в Росії: не лише за традиційною методологією вимірювання Nielsen (…), але також з урахуванням нових територій і каналів продажу, які раніше не враховувалися”.

Компанія підрахувала, що “нові території Російської Федерації” (тобто окуповані українські землі) становлять приблизно 2–3% обсягу продажу пива. Nielsen також зазначив, що у 2024 році зростання продажу пива “в межах традиційних кордонів Росії” (таке формулювання використала компанія) становило 6%. У разі врахування “нових територій” зростання досягло 10%.

Скриншот з дослідження компанії Nielsen, зроблений Wiadomosci Handlowe

Nielsen також використовує формулювання на кшталт “додаткові обсяги попиту”. Наприклад, компанія заявила, що зростання продажу пива бренду Baltika минулого року становило 11%, а “з урахуванням нових регіонів” – 18%.

Такі формулювання й цитати були опубліковані на сайті російського Nielsen, у його телеграм-каналі, а також процитовані в російських медіа, зокрема в “Коммерсантъ”, Profibeer і new-retail.ru.

“Визнання компанією Nielsen незаконно окупованих територій України як “нових територій Росії” – це кричущий акт поступок перед російською агресією та жахливими воєнними злочинами, вчиненими проти суверенного, мирного народу. Дії Nielsen легітимізують фальшиву спробу анексії з боку Росії та суперечать міжнародним зусиллям зупинити агресора”, – прокоментувала для wiadomoscihandlowe.pl коаліція B4Ukraine, яка об’єднує понад 90 організацій, що чинять тиск на західні компанії з вимогою вийти з Росії.

Три тижні тому wiadomoscihandlowe.pl звернувся до центрального офісу NielsenIQ у Чикаго з проханням прокоментувати висловлювання російського Nielsen. Згодом журналісти надіслали додаткові питання, зокрема:

  • Чи підтримує NIQ називання окупованих територій України “новими територіями Російської Федерації”?
  • Чи вважає компанія українців під окупацією “новою групою споживачів”?
  • Чи визнає NielsenIQ анексовані Росією території частиною Росії?
  • Чи має намір компанія дистанціюватися від дій свого російського підрозділу?

На жодне з цих запитань компанія досі не відповіла.