ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Незалежна медійна рада склала рекомендації щодо пошуку та титрування експертів у ЗМІ

08.02.2018, 12:07
Фото - Павло Шевчук

Незалежна медійна рада надасть на розгляд Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення рекомендації щодо принципів запрошення гостей та титрування експертів у медіа. Про це 7 лютого йшла мова під час публічної дискусії “Експерти в медіа та професійні стандарти журналістики: кого запрошувати і як титрувати?”, повідомляє Media Sapiens.

Серед рекомендацій - перевірка кваліфікованості експертів, які запрошуються коментувати в ЗМІ; забезпечення належної кількості титрів під час тривалих виступів експертів; підготовка експертів до роботи з медіа (як з боку громадських організацій, так і самих медіа); навчання для гостьових редакторів телеканалів, як знаходити та працювати з експертами; створення не лише баз потенційних експертів, але й організацій, де можна знайти якісних спікерів.

Як розповів секретар Незалежної медійної ради та юрист Центру демократії та верховенства права Ігор Розкладай, у журналістів залишилась давня традиція уникати точних титрів через податок на рекламу, який існував раніше. “Чітких критеріїв (щодо титрування - ред.) не було, й боялися, що якщо давати титри з назвами конкретних компаній, це буде вважатися рекламою й, відповідно, за неї треба буде платити. Але це історія давно минулих літ, цього податку давно не існує, й тим не менше традиція залишилась”, - пояснив він.

Серед інших проблем він назвав те, що журналістам складно знаходити якісних експертів через кризу науки в Україні та банальну лінь. У більшості журналістів є своя база контактів, яку вони рідко розширюють, й продовжують звертатися до одних і тих же експертів раз за разом.

Голова Незалежної медійної ради та голова ГО “Детектор Медіа” Наталія Лигачова зазначила, що вибір експертів часто визначається ще й політичною заангажованістю тих чи інших телеканалів та видань. “Ми розуміємо, що Вадима Рабіновича чи Сергія Капліна запрошують коментувати будь-що, тому що їм можна написати наперед те, що вимагається сказати з будь-якого питання”, - розповіла Лигачова.

Учасники дискусії обговорили й створення баз експертів, таких як expert4.media чи HelpSMI.

Медіа-експертка Інституту масової інформації Ірина Земляна звернула увагу, що важливо перевіряти експертів, перш ніж звертатися до них за коментарем чи вносити до подібних баз - переглядати їх попередні коментарі, перевіряти, чи працюють вони за фахом та чи не виходили раніше замовні матеріали за їх участю.

Членкиня Незалежної медійної ради Діана Дуцик також навела приклад британської компанії BBC, яка проводила навчання для експертів й вчила їх, як ефективно спілкуватися з медіа. “Мені здається, треба дивитися на проблему в ширшому контексті -  контексті змін у системі освіти. Виходом може бути запровадження у вишах курсів, які б навчали майбутніх науковців, як спілкуватися із журналістами”, - запропонувала вона.

Liked the article?
Help us be even more cool!