ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Найбільші медіа-компанії в Україні - холдинги Пінчука і Ложкіна

12.04.2013, 11:18

Згідно з результатами опублікованого російською інформагенцією «РБК» рейтингу медіа-компаній, що працюють на пострадянському просторі, найбільшим медіа-холдингом України стала компанія StarLightMedia. Загалом до топ-25 списку потрапило п'ять українських компаній: крім StarLightMedia Віктора Пінчука в рейтингу відзначеніUMH Group Бориса Ложкіна, InterMediaGroup Дмитра Фірташа, 1+1 Media Ігоря Коломойського та MediaGroupUkraine Ріната Ахметова.

За інформацією упорядників рейтингу, оцінка успішності враховувала декілька критеріїв. Це, зокрема, обсяги річних доходів компаній, технічне покриття- доступність інформаційного контенту для споживача, тижневий обхват аудиторії - показник, який демонструє масштаби медіаресурсу, та рівень інформаційного впливу, тобто, наскількивпливовим є цей ресурс і наскільки ефективно медіа кожної компанії здатні донести до споживача новинний контент.

Суто українською особливістю є наявність великої кількості безкоштовних каналів, що йде всупереч загальносвітовій тенденції по поширенню нішевого платного ТВ. Експерти пояснюють ситуацію тим, що більшість власників медіа насамперед цікавлять, як засіб політичного та інформаційного впливу, а не як бізнес-проекти.

Основну частину портфелю чотирьох українських медіа-холдингів, що належать Віктору Пінчуку, Дмитру Фірташу, Ігорю Коломойському та Рінату Ахметову складають саме телевізійні активи. Водночас, UMH Group Бориса Ложкіна, орієнтуючись лише на інтернет та пресу, згідно даних рейтингу, має такий самий показник інформаційного впливу, як і лідер серед українських медіа компаній StarLightMedia.

Місця в першій десятці зайняли виключно російські компанії. На 1-му місці опинився холдинг «Газпром медіа», який спромігся отримати доход в 1, 563 млрд. доларів ( тут і надалі - дані за 2011 рік), на 2-му - ВДТРК (813 млн. доларів), на 3-му ВАТ «Перший канал»( 963 млн. доларів).

Серед українських медіа-компаній найвище місце посів холдинг Віктора Пінчука StarLightMedia - 11-е місце рейтингу з річним доходом в 224 млн. доларів.

До складу холдингу входить шість телеканалів: СТБ, ICTV, Новий канал, М1, М2 і OTV, газети «Факти», «ІнвестГазета», MMR та група «Тавр медіа», яка керує шістьма національними радіостанціями: «Російськерадіо. Україна»,«Хіт FM», Kiss FM, RadioRocks,«Мелодія» та «Релакс».

На 2-му місці серед українських компаній і на 15-му в загальному рейтингу - UMH Group, що належить Борису Ложкіну. Медіа-холдингу, доходи якого склали 138 млн.доларів, належать газети «Аргументи і Факти в Україні», «Комсомольська правда в Україні», тижневики «Кореспондент», «Фокус», «Теленеделя», а також ліцензії навидання «Forbes» і «Vogue». Крім того, UMH Group належать радіостанції «Авторадіо», «Наше Радіо», «Ретро FM», інформаційні інтернет-ресурси Korrespondent.net, Football.ua, Vgorode.ua, а такожінтернет-портали I.ua та Bigmir.net.

З доходом в 89 млн. доларів третім середукраїнських компанійі 17-м в загальному списку став холдинг InterMediaGroup, що належить Дмитру Фірташу. До його складу входять 8 телеканалів: «Інтер», «НТН», «Ентерфільм», «Піксель», «К1», «К2», «Мега» і «MTV Україна».

На 21-му місців рейтингу з доходом в 43 млн. доларів-компанія1 +1 Media, власником якої є Ігор Коломойський. Холдинг контролює телеканали «1 +1», «2 +2», ТЕТ, «Плюсплюс» та «Уніан-ТВ», а також інформагентство «УНІАН», інтернет-проекти «Главред» і «Телекритика».

Закриває п'ятірку найбільших українських медіа-компаній на 22-му місці загального рейтингу MediaGroupUkraine Рината Ахметова з 51 млн. доларів доходу. Його холдинг володіє телеканалами «Україна», «Футбол», регіональним телеканалом «Донбас», газетою «Сегодня», а також низкою інтернет-проектів, зокрема, відеосервісом «Oll.tv».

Загальний об'єм вітчизняного медіа-ринку за даними на 2011 рік становить 1, 024 млрд. доларів. На думку експертів, він є недооціненим, тому рекламні доходи головних гравців ринку мают всі можливості до зростання.

Укладачі рейтингу вказують на те, що оцінюючи українські компанії, користувалися даними GfK USM RadioResearch (радіо), MMI Україна (преса), ПМ панель компанії GfK Україна (ТБ) і Gemius Україна (інтернет).

“Телекритика”

Liked the article?
Help us be even more cool!