ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Найактивніше у серпні у друкованих ЗМІ “джинсували” банки та виробники алкогольної продукції

11.09.2013, 13:01

У cерпні найактивнішіми замовниками “джинси” в шести загальнонаціональних друкованих виданнях були банки та виробники алкогольної продукції. Про це свідчать дані моніторингу шести загальнонаціональних друкованих видань на предмет розміщення матеріалів з ознаками прихованого політичного та комерційного замовлення, який проводить Інститут масової інформації.

Експерти проаналізували 416 матеріалів у друкованих виданнях, що вийшли у період з 19 до 25 серпня 2013 р. Рівень «джинси» в порівняні з минулим місяцем у друкованих виданнях знизився на 3% і склав 4 % від загальної кількості матеріалів.

ІМІ склав рейтинг найактивніших замовників комерційної “джинси” в друкованих ЗМІ станом на серпень 2013 року.

Першу сходинку рейтингу поділили між собою одразу два кандидати – банки та виробники алкогольної продукції, на долю яких припало по 20% від загальної кількості економічної джинси. Друге місце посіла прихована реклама медичних препаратів та медичних закладів, а третє – просування різноманітних лотерей і “Укрзалізниця”.

 

За словами медіа-юриста ІМІ Романа Головенка, однією з причин численної і неприхованої реклами алкоголю в пресі є байдужість державних органів, які мають за цим слідкувати. Вони застосовують норми закону з приводу спеціалізованих видань суто формально, надаючи статус спеціалізованого видання практично будь-якій редакції, яка його попросить для свого видання, і не вдаючись в деталі. Інститут масової інформації неодноразово звертався до Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів зі скаргами на такі порушення і отримував загальні відповіді на кшталт «порушників буде покарано» або «ситуацію взято під контроль».

Основна небезпека “джинси” і прихованої реклами полягає у тому, що громадяни не отримують достатньо інформації для прийняття усвідомлених рішень.

З шести друкованих видань, що підлягають під моніторинг найбільше джинси у серпні розмістила «Комсомольская правда в Украине». 6% матеріалів від загальної кількості матеріалів розміщених за тиждень мали ознаки замовлення.

У “Фактах” цей показник склав 4%, а в «Сегодня» – 3%. У трьох виданнях: «Український тиждень», «Корреспондент» і «Коментарі» експерти не виявили матеріалів, які б містили в собі ознаки замовлення.

Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень») та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізовується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Liked the article?
Help us be even more cool!