ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Нацрада попередила мовників, що каратиме за політичну джинсу та приховану рекламу

29.09.2020, 13:37
Фото – depositphotos.com
Фото – depositphotos.com

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення попереджає мовників про неприпустимість політичної джинси й прихованої реклами та притягуватиме до відповідальності ліцензіатів-порушників. 

Про це повідомляється 29 вересня на сайті Нацради.

Нацрада наголосила, що ЗМІ мають висвітлювати перебіг виборчого процесу об’єктивно та збалансовано, перевіряти фактаж і не допускати маніпулювання виборцями з боку політичних партій.

Крім того, Нацрада нагадала, що таке політична джинса: замовні матеріали, що містять зумисну приховану рекламу чи антирекламу політичних сил, подану у вигляді новин, аналітики, авторських телевізійних чи радіопрограм.

До політичної джинси належать матеріали з такими ознаками:

  • незбалансовані експертні матеріали, що просувають певну політичну силу, політика;
  • експертами є особи, які не компетентні коментувати подію або процес;
  • оприлюднення соціологічних досліджень зі свідомим завищенням чи заниженням рейтингів певної партії чи політика;
  • висловлення начебто від імені громади протесту, обурення, підтримки меседжів конкретного кандидата або партії;
  • матеріал про наміри політика, що наразі не підтверджені дією;
  • безпідставно акцентується увага лише на позитивних або негативних характеристиках суб’єкта;
  • серія заангажованих матеріалів присвячена одному політику або політичній силі (можуть бути як позитивного, так і негативного характеру);
  • один і той самий матеріал подається одночасно в кількох ЗМІ, до того ж у деяких він може розташовуватися під рубриками, які ідентифікують рекламу;
  • "протокольні" матеріали із заходів посадовців / політиків, де відсутня зрозуміла суспільно важлива новина;
  • інформація про "доброчинність" політиків, бізнесменів, громадських діячів (перенесення в цих матеріалах обов’язків політика з площини законодавчої активності в площину прямої адресної допомоги);
  • обіцянки когось про щось у стрічці новин – це піар; політики та посадовці можуть висловлюватися тільки в межах сфери своєї відповідальності, решта – піар;
  • оціночні судження щодо кандидата чи партії в новинному форматі;
  • новина, що містить коментар політика щодо широко обговорюваних тем, де сам політик виступає в ролі експерта.

Нацрада зазначає, що намагання замаскувати джинсу під журналістський матеріал є прямим обманом глядача чи слухача, яких не повідомляють про рекламний зміст матеріалу.

Джинса вважається грубим порушенням професійних журналістських стандартів та Етичного кодексу українського журналіста. Наявність прихованої агітації, джинси та політичної реклами без відповідних позначок неприпустима, йдеться в повідомленні.

Liked the article?
Help us be even more cool!