ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Нацрада перевірить Суспільне через трансляцію реклами алкоголю

20.08.2020, 12:11
Фото – suspilne.media
Фото – suspilne.media

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланову виїзну перевірку телеканалу “UA:Перший” (ПАТ “Національна суспільна телерадіокомпанія України”, Київ) через виявлені відхилення від програмної концепції мовлення і трансляцію рекламного ролика алкогольного напою.

Таке рішення регулятор ухвалив під час засідання 20 серпня, повідомляється на сайті Нацради. 

Так, Нацрада під час моніторингу ефіру компанії 11 травня зафіксувала недотримання умов ліцензії в частині програмної концепції мовлення, оскільки зменшено мінімальну частку національного аудіовізуального продукту (зокрема, власного виробництва), яка за ліцензією має становити не менш ніж 19 год. 30 хв./добу (81,25% загального обсягу мовлення), а фактично – 16 год. 09 хв./добу (67%). 

Таке відхилення, зазначає Нацрада, є ознакою порушення ліцензіатом вимог частини сьомої статті 27 і частини восьмої статті 28 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”.

Крім того, у період із 6 липня до 2 серпня в ефірі каналу “UA: Перший” транслювався рекламний ролик алкогольного напою торговельної марки “Marengo” після 23:00. 

Це є ознаками недотримання ліцензіатом вимог пунктів “а”, “е” частини першої статті 59 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”, який передбачає, що телерадіоорганізація зобов'язана: дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; виконувати правила рекламної діяльності і спонсорства, встановлені законодавством.

Водночас, показавши таку рекламу, суспільний мовник порушив абзац п’ятий частини четвертої статті 14 Закону України “Про Суспільне телебачення і радіомовлення України”, який забороняє трансляцію реклами, повідомлень про спонсора – виробника алкогольних напоїв, пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, пиво та/або напої, що виготовляються на його основі, крім трансляції реклами та повідомлень про спонсорів, які придбані з правом на трансляцію міжнародних спортивних змагань Міжнародного олімпійського комітету, Федерації національних футбольних асоціацій, Союзу європейських футбольних асоціацій та на виконання міжнародних зобов’язань перед Європейською мовною спілкою.

Нацрада повідомляє, що за результатами перевірки ухвалить рішення відповідно до вимог законодавства.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!