ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Нацрада оштрафувала NewsOne на 96 тис. грн за мову ворожнечі

07.02.2019, 14:42

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення ухвалила рішення про стягнення штрафу з телеканалу NewsOne (ТОВ “Новини 24 години”, Київ) в розмірі 25% суми ліцензійного збору (96 тис. 530 грн 25 коп.) за мову ворожнечі. Таке рішення Нацрада ухвалила на засіданні 7 лютого, повідомляється на сайті регулятора.

Зокрема, на засіданні Нацрада визнала наявність в ефірі телеканалу 31 липня, 1, 2, 5, 6, 13 вересня 2018 року закликів до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті.

Під час моніторингу мовлення, яким було зафіксовано порушення, Нацрада 5 жовтня 2018 року провела позапланову перевірку каналу, яка підтвердила порушення частини першої статті 28 Закону України “Про інформацію” (заклики до ворожнечі тощо) та абзацу четвертого частини другої статті 6 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” (заклики і пропаганда війни, розпалення ворожнечі та ненависті).

Зокрема, мову ворожнечі було зафіксовано у виступах гостей і ведучих програм NewsOne  О. Лукаш, В. Піховшека, Р. Коцаби, Є. Червоненка, А. Лесика, М. Добкіна, Д. Співака.

Також Нацрада отримала листа Служби безпеки України, в якому зазначено, що в ефірах інформаційно-аналітичних програм телеканалу “систематично використовуються кліше російської пропаганди”, на кшталт: “партія війни”, “партія миру”, “братовбивча війна”, “механизм раскола православия”, “Россия защищает свои интересы”, “мир не признает Россию агрессором” тощо.

“Аналіз тексту висловлювань, зафіксованих під час офіційного моніторингу Національної ради, засвідчив, що їх основною темою є інформація негативного характеру в контексті питань, пов’язаних із національною безпекою України та її територіальною цілісністю, актуальних станом на серпень –­­­­ вересень 2018 року: заперечення присутності російських військ на території України, виправдовування дій країни-агресора, спрямованих проти територіальної цілісності України, формування уявлення глядачів про Україну як суб’єкта агресії проти частини власної території, дифамація осіб, які брали участь в антитерористичній операції або беруть участь в операції Об’єднаних сил, формування хибного, викривленого уявлення про ідеологічну спрямованість діяльності (фашизм і націонал-соціалізм) керівництва України та частини населення країни тощо”, – повідомляє Нацрада.    

Нацрада зауважує, що телеканал має ліцензію на телевізійне супутникове мовлення з територією покриття – Україна та країни в межах зони впевненого приймання супутникового ретранслятора. “Цей факт вказує на можливість негативного впливу подібної інформації на значну аудиторію – населення України та інших країн, зокрема і країни-агресора, та може спровокувати хибне уявлення щодо подій, які відбуваються в Україні і спричинити чи мотивувати до агресивних дій проти країни”, – зазначає регулятор.

Також Нацрада нагадала, що зверталася до Незалежної медійної ради (НМР) із проханням надати висновки щодо поширюваної телеканалом інформації у дні, щодо яких здійснювалася перевірка. І 10 грудня 2018 року НМР дійшла висновку, що в ефірі каналу транслювалося розпалювання національної ворожнечі та ненависті, популяризація або пропаганда органів держави-агресора.

Телеканал NewsOne має в місячний термін сплатити до державного бюджету 96 тис. 530 грн 25 коп.

Також Нацрада зобов’язала мовника впродовж двох тижнів погодити діяльність із законодавчими вимогами. У разі невиконання ліцензіатом цього рішення регулятор може застосувати до нього санкції, передбачені чинним законодавством України.

Представники каналу на засідання не з’явилися.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!