ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Нацрада оголосила попередження NewsOne

30.08.2018, 10:57

29 серпня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження телеканалу NewsOne (ТОВ “Новини 24 години”, Київ). Таке рішення ухвалено за результатами розгляду матеріалів позапланової перевірки, повідомляється на сайті Нацради.

Підставою для оголошення попередження стало порушення вимог абзацу дев’ятого частини другої статті 6 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”.

Перевірка телеканалу проводилася на підставі моніторингу компанії від 17 грудня 2017 року. Тоді в ефірі транслювалася передача “Світова політика з Олегом Волошиним” про ситуацію, яка відбулася в листопаді 2017 року в Сирії. Було продемонстровано відеоролик із демонстрацією військових літаків ВПС Росії та кадрами бомбардування, за словами ведучого, сирійської території. Показували досягнення російської авіації, її технології, стратегії, нові бойові літаки тощо.

Як зазначає Нацрада, ролик був семантично нейтральним, не містив тексту чи озвучення, посилань на джерело інформації, походження ролика ведучий О. Волошин не прокоментував. Однак ведучий надав йому змістовної ваги й оцінку: “…естественно, умные зрители и так понимают, почему подобные кадры не показывают на украинском телевидении. Думаю, многие дискуссии вокруг перспектив урегулирования ситуации на Донбассе были бы здоровее и с большим рациональным зерном и осознанием, что Украина реально может, а чего Украина реально не может добиться в этой ситуации, если бы подобные кадры участия российской авиации в кампании Сирии регулярно бывали бы на украинском телевидении. Потому что это… нравится это – не нравится… но это есть мощь. Это нельзя… это невозможно отрицать”.

Члени Нацради були одностайні в тому, що ці висловлювання формують посил залякування і думку про недоречність боротьби з країною-агресором та чинення їй військового спротиву.

Зі свого боку представники телеканалу зауважили, що вони не бачать порушень норм чинного законодавства в трансляції цієї передачі. Однак попри це після її випуску компанія припинила її вихід в ефір та розірвала договірні стосунки із політологом, який її вів, оскільки теж була стурбована її етично-моральними аспектами.

У підсумку регулятор визнав порушення мовником абзацу дев’ятого частини другої статті 6 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”, відповідно до якого не допускається використання телерадіоорганізацій для трансляції телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України.

До мовника було застосовано санкцію оголошення попередження і зобов’язано упродовж місяця увідповіднити свою діяльність вимогам чинного законодавства.

Як повідомляв ІМІ, 21 грудня 2017 року Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження телеканалу NewsOne, зокрема через фейковий сюжет про слухання в Конгресі США.

18 березня 2018 року Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила телеканалу NewsOne попередження за ліцензією на аналогове ефірне мовлення в Хмельницькій області.

19 квітня 2018 року Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження телеканалу NewsOne за порушення правил мовлення в День пам’яті жертв Голокосту 27 січня.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!