Нацрада: Медіа не можуть поширювати рекламу азартних ігор, поки співрегулювання не затвердить правила

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення звертає увагу суб’єктів у сфері медіа, що рекламу азартних ігор не можна поширювати, поки органи спільного регулювання не затвердять правил з вимогами до розповсюдження в медіа такої реклами.
Про це повідомляється на сайті медіарегулятора.
Нацрада нагадала, що з 1 квітня 2025 року набули нові правила рекламування азартних ігор, запроваджені Законом України № 4116-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей”.
Цей закон передбачив нову редакцію статті 22-1 Закону України “Про рекламу”, яка регулює рекламу азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри.
У новій редакції стаття 22-1 забороняє рекламу азартних ігор, водночас містить винятки, коли така реклама може бути наявною:
- у лінійних аудіовізуальних та аудіальних медіа з 23-ї до 6-ї години;
- у спеціалізованих виданнях, присвячених азартним іграм та/або спорту, що призначені для осіб, старших за 21 рік;
- у зареєстрованих відповідно до Закону України “Про медіа” онлайн-медіа, призначених для осіб, старших за 21 рік;
- у зареєстрованих відповідно до Закону України “Про медіа” нелінійних аудіовізуальних медіа за умови застосування технічної можливості щодо спрямування реклами на осіб, старших за 21 рік;
- на платформах спільного доступу до інформації, платформах спільного доступу до відео, у пошукових системах (пошукових сервісах) – за умови застосування технічної можливості таких платформ та систем (сервісів) щодо спрямування реклами на осіб, старших за 21 рік.
Нацрада зауважує, що органи спільного регулювання у сфері медіа визначають вимоги до розповсюдження в медіа реклами азартних ігор шляхом ухвалення відповідних кодексів (правил).
“Ця спеціальна норма узгоджується із загальними підходами статті 3-1 Закону про сприяння й заохочення державою розвитку саморегулювання у цій сфері і визначення органами спільного регулювання у випадках, передбачених Законом України “Про рекламу” і Законом України “Про медіа”, вимог до розповсюдження реклами в медіа. Таким чином, реклама азартних ігор не може поширюватись суб’єктами у сфері медіа до затвердження органами спільного регулювання у різних сферах медіа (аудіовізуальних, аудіальних, онлайн-, друкованих медіа та платформ спільного доступу до відео) кодексів (правил), що визначатимуть вимоги до розповсюдження в медіа реклами азартних ігор”, – зазначила Нацрада.
Нагадаємо, 1 квітня 2025 року набув чинності Закон № 4116-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей”, який спрямований на вдосконалення державного регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор і лотерей. Він також запровадив низку змін, що стосуються сфери медіа.
Help us be even more cool!