Ухвалення у 2025 році змін до Закону “Про рекламу” в частині реклами азартних ігор, які передбачають легальне розміщення реклами азартних ігор в онлайн-медіа, що зареєструвалися згідно із Законом “Про медіа”, створило стимул для багатьох суб’єктів, зокрема тих, які раніше себе не сприймали як медіа, отримати статус зареєстрованого онлайн-медіа. Кількість реєстрацій значно збільшилась. Про це повідомляє Нацрада з питань телебачення та радіомовлення у своїй заяві.
У Нацраді зазначили, що загальні критерії з визначень “медіа” й “онлайн-медіа” надають багатьом можливість їм відповідати.

“Якщо протягом 2023–2024 років відбулося 10 реєстрацій онлайн-медіа спортивного спрямування, упродовж І кварталу 2025 року – 33 реєстрації, то у ІІ кварталі 2025 року зареєструвалось 187 спортивних онлайн-медіа”, – уточнили в Нацраді.
Там зазначили, що вибірковий моніторинг онлайну-простору України показав, що серед зареєстрованих онлайн-медіа немає ресурсів, на яких безпосередньо можна грати в онлайн-казино або робити ставки.
Водночас, зазначили в Нацраді, у Реєстрі суб’єктів у сфері медіа наявні онлайн-медіа, на яких розміщується реклама азартних ігор і матеріали, що можуть заохочувати взяти участь у розіграшах та зробити свій прогноз на гру чи зробити ставку, які іноді містять гіперпосилання на сайти букмекерів і онлайн-казино.
У регулятора підкреслили, що реєструють саме онлайн-медіа, а не будь-які сайти, канали й сторінки в інтернеті.
“Під час опрацювання поданих заявником на реєстрацію документів Національною радою згідно із Законом України “Про медіа” здійснюється перевірка відповідності заявника загальним критеріям, які містяться у визначеннях “медіа” та “онлайн-медіа”. Також при оцінці, чи є особа, яка поширює інформацію з використанням інтернету, суб’єктом у сфері онлайн-медіа, Національна рада в майбутньому зможе застосовувати додаткові до загальних критерії, встановлені органом спільного регулювання у сфері онлайн-медіа”, – пояснили в Нацраді.
На сьогодні такі критерії тільки розробляються і поки не затверджені, уточнили в регулятора.
Також там зазначили, що стаття 63 Закону “Про медіа” визначає перелік необхідних документів і вимог до заявників для реєстрації всіх видів медіа, зокрема й онлайн-медіа.
Так, у статті 63 закону, окрім спільних для всіх медіа даних, визначені такі специфічні для реєстрації онлайн-медіа відомості:
- вид онлайн-медіа;
- доменні імена, за якими медіа доступне в інтернеті, із зазначенням реєстрантів відповідних доменних імен.
На засідання Національної ради виноситься питання реєстрації онлайн-медіа лише за умови подання таким заявником усіх вищезазначених документів і відповідності критеріям з визначень “медіа” та “онлайн-медіа”.
“Хочемо зазначити, що у цифровому вимірі діють сотні тисяч, якщо не мільйони суб’єктів, що створюють і поширюють різноманітний контент. Тому в Законі України “Про медіа” прописано, що реєстрація онлайн-медіа здійснюється добровільно. Саме ті, хто провадять системну медійну діяльність, після такої реєстрації можуть отримати додаткові можливості в інформаційній сфері (акредитація, видача посвідчень журналістам, можливість брати участь в тендерах на висвітлення діяльності тощо). І саме такі медіа з часу набрання законом чинності у 2023-му році зверталися за реєстрацією”, – зазначили в Нацраді.
Як повідомляв ІМІ, 4 липня 2025 року Національна рада з питань телебачення і радіомовлення зареєструвала вісім онлайн-медіа, серед яких три Telegram-канали онлайн-казино.