ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

На сепаратистських сайтах знову оприлюднили персональні дані українських журналістів

31.08.2018, 10:00
Фото - detector.media

Сайт так званого “МГБ ЛНР”, а також ресурси “Исток” та “Русская весна”, що заблоковані в Україні рішенням РНБО, оприлюднили персональні дані журналістів одинадцяти ЗМІ, повідомляє “Детектор медіа”.

Серед тих, чиї прізвища, номери телефонів та транспортних засобів, на яких переміщуються журналісти, - працівники каналів "Україна", "1+1", "Інтер", ICTV, 24 каналу, 5 каналу, спільного проекту EuropeFree / Voice of America "Current time TV", а також співробітники Радіо Свобода і продакшну Tabor production.

Всі ці дані раніше були передані до прес-центру штабу ООС в заявках на роботу журналістів в зоні бойових дій з 12 до 19 серпня.  

Один із журналістів з цього списку – Володимир Михайлов, журналіст програми "Факти" (ICTV). У розмові з виданням він припустив,  що поштову скриньку прес-центру ООС зламали:

"Я думаю, що отримати наші дані доволі просто – тому що ми відправляємо заявки до прес-центру штабу ООС  на поштову скриньку на ukr.net .Наскільки я розумію, зламати її просто".

Як стало відомо виданню із розмов з колегами, наступного дня після публікації їм телефонували невідомі, які представлялися мешканцями сірої зони або окупованих території, та розпитували журналістів про підрив мосту у Станиці Луганський, який зруйновано і який зараз є лише пішохідним переходом через лінію розмежування.

Це пов’язано з тим, що на сайтах, які оприлюднили дані журналістів, вказувалося, буцімто українські військові планують провокацію – підірвати міст у Станиці Луганській та обвинуватити у цьому бойовиків. Для висвітлення цієї події начебто українські військові запросили журналістів із цього списку.

Ірина Баглай, журналістка "Подробностей" (Інтер), також подавала до прес-центру ООС заявку на роботу в зоні бойових дій з 13 по 19 серпня. Вона не має припущень щодо джерела витоку інформації. Проте підтвердила, що їй, як і іншим журналістам, телефонують виключно чоловіки, які поводяться чемно і перепитують, чи буде підрив моста:

"Мені дзвонили разів сім і саме сьогодні, хоча інформація з’явилася вчора. Дуже ввічливі чоловіки, вони називаються, питають мене, чи можна їхати? Чи будуть підривати міст? Я запитала, чому вони мені телефонують з цього питання, – кажуть, що Вконтакті є інформація, що ми провокатори і саме ми відповідаємо за цю провокацію. Один сказав, що в нього бабця в Луганську, інший – що має везти жінку до Луганська на лікування. Начебто вони дзвонять, щоб дізнатися, чи безпечно їм їхати. При цьому я спілкувалася з колегами – вони підтверджують, що їм дзвонять з тих самих номерів, що й мені".

Натомість Андрій Цаплієнко (ТСН, "1+1"), якому теж дзвонили 30 серпня увесь день ввічливі чоловіки, вважає, що потрібно бути обережними в цих розмовах з невідомими "мешканцями сірої зони та Луганська" – вони можуть виявитися співробітниками "МГБ ЛНР".

"Цілком імовірно, що вони можуть записувати наші розмови, а потім використати їх для якихось провокацій",  – говорить він.

Цаплієнко також припускає, що інформація могла потрапити до "МГБ ЛНР" з двох причин: або була зламана поштова скринька прес-центру штабу ООС, або хтось, хто має до доступ до інформації, злив її.

"У самому факті публікації я не бачу великої проблеми: ми всі публічні люди, працюємо відкрито, до нас телефонує багато людей і наші телефони легко знайти будь-кому. Проте, не віддаючи переваги жодній з двох версій, вони ймовірні, але це лише моє припущення, – мені здається небезпечнішою та, в якій хтось свідомо надає інформацію супротивнику", – говорить Цаплієнко.

Він вважає, що мета цієї провокації – не тиск на журналістів, а спроба обмежити можливості та бажання людей з ОРДЛО виїжджати на підконтрольну Україні територію.

Як повідомив представник прес-центру ООС Олексій Тригуб, з приводу витоку персональних даних журналістів проводиться перевірка, проте він запевняє, що в поштовій скриньці прес-центру ООС є тільки заявки на акредитацію, проте немає зведеного списку, який був оприлюднений сепаратистськими сайтами.  

На цьому наголошує і керівник прес-центру ООС В'ячеслав Петровський: “Прес-центру відомо про даний факт. Ми ретельно перевіряємо матеріали, опубліковані в контексті відверто фейкової новини про нібито підготовку українськими спецслужбами диверсійно-терористичного акту в сірій зоні проти мешканців Луганщини. Я ще раз хочу зазначити стосовно оприлюднення інформаційними ресурсами ОРДЛО списків українських журналістів: насправді це не наш формат оформлення, він зовсім відрізняється. Виток з цього приводу інформації неможливий, адже подібну інформацію передають виключно захищеними засобами зв’язку”.

Як повідомляв ІМІ, у 2016 році вперше списки журналістів з їхніми даними тричі оприлюднював сайт “Миротворець”. Вперше “Миротворець” оприлюднив список із понад 4 тисяч особистих даних журналістів, які отримували так звану “акредитацію” в збройному угрупованні “ДНР”, 7 травня, вдруге оприлюднив 20 травня, втретє опублікував черговий список із прізвищами 293 іноземних журналістів, акредитованих у так званій “ДНР” 24 травня.

9 березня 2017 року ГО “Інститут Масової Інформації” звернулася до СБУ з вимогою розслідувати витік інформації щодо маршрутів пересування журналістів іноземних ЗМІ та номери машин, якими вони їздили зоною АТО, оприлюднену на сайті громадського руху “Український вибір” Віктора Медведчука 5 лютого.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!