На фб-сторінках онлайн-медіа фото чоловіків уп’ятеро більше, ніж жінок, – дослідження ІМІ
На фб-сторінках українських онлайн-медіа зображення чоловіків розміщуються вп’ятеро частіше, ніж зображення жінок. Такими є результати моніторингового дослідження ІМІ, що охоплювало фб-сторінки 16 онлайн-медіа *. За результатами дослідження, виявилося, що на фб-сторінках онлайн-медіа на зображення чоловіків припадає 40,6%, а на зображення жінок – лише 7,6% загальної кількості візуального контенту.
Ще 22,4% становили фотографії з абстрактними зображеннями, 17,7% – світлини, де були зображені обидві статі, 4,9% – фото натовпу і 6,8% – інше.
Найчастіше зображення лише жінок було зафіксовано в темах криміналу (16,4%), здоров'я (15,1%), міжнародної тематики (14,6%), в новинах про суспільство (14,6%), шоу-біз або в новинах жовтої преси (13,7%).
Водночас зображеннями лише чоловіків найбільше ілюстрували теми політики (35,5%), кримінальної тематики (16,1%), міжнародку (15,2%), суспільство (4,4%), а також по 3,7% стосувалися тем шоу-скандалів та війни.
У трьох топтемах, де найчастіше траплялися зображення чоловіків, чітко прослідковується мізерний співвідсоток зображень жінок. Якщо взяти 100% фото, які стосувалися теми політики, то лише на 4% були тільки жінки, водночас на 96% фотографій були зображені виключно чоловіки.
“Дослідження показало, що ситуація з рівністю в соцмережах виглядає на порядок гірше, ніж на сторінках онлайн-медіа. У журналістських текстах чоловіків – героїв матеріалів більше, ніж жінок, лише в три-чотири рази, а в соцмережах уже в п'ять разів. Медійникам потрібно більше звертати уваги на контент своїх сторінок у соцмережах, щоб не сприяти сексизму”, – заявила медіаекспертка ІМІ Яна Машкова.
* Моніторинг проходив з 24 по 30 липня 2019 включно. До моніторингу увійшло 2015 постів офіційних фейсбук-сторінок 16 українських онлайн-медіа: "Обозреватель", "Сегодня", 24 канал, ТСН, "Страна", УП, РБК-Україна, УНІАН, "Гордон", "Новое время" (М), Ліга (М), Укрінформ (М), "Дзеркало тижня" (М), "Цензор" (М), "Тиждень" (М), Інтерфакс (М). У дужках зазначена літера М біля тих ЗМІ, що підписали меморандум.
З методологією можна ознайомитися за посиланням.
З повним дослідженням можна ознайомитися за посиланням.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконує міжнародна організація Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews Network.
Help us be even more cool!